پیش بینی کارشناس درست بود

پیش بینی کارشناس درست بود
پنج‌شنبه 29 فروردين 1392 - 11:07

بيروت (العالم) - پیش بینی يك كارشناس مسائل آمريكا در باره وقوع انفجارهایی، در آن کشور درست از آب درآمد.

"رغيد الصلح " كه چهارشنبه شب در گفت و گو با شبکه العالم پيش بيني كرده بود آمريكا درآينده شاهد حملات و انفجارهاي بيشتري خواهد بود و با وقوع انفجار مرگبار كه صبح امروز (پنجشنبه) به وقت تهران (چهارشنبه شب به قوت آمريكا) در يك كارخانه ايالت تگزاس رخ داد، نظر او به حقیقت پیوست.

اين حادثه در شرايطي روي داد كه آمريكايي ها در پي انفجارهاي مرگبار روز دوشنبه (26 فروردين ماه 1392) در جريان دوي ماراتون بوستون و ارسال نامه هاي به ظاهر حاوي ماده سمي رايسين براي باراك اوباما رئيس جمهوری آمريكا و يك سناتور اين كشور، مضطرب هستند.

براساس گزارش هاي رسيده ماموران آتش نشاني كه در صحنه انفجار حضور يافته بودند در حالي در دومين انفجار صورت گرفته زخمي شدند كه علت انفجارها هنوز مشخص نيست.

انفجار كارخانه توليد كود شيميايي باعث به هوا برخاستن شعله هاي آتش، تبديل اين كارخانه به تلي از خاكستر و وارد آمدن خسارات گسترده به ساختمان هاي همجوار و كشته شدن 60 تا 70 و زخمي شدن شمار زيادي شد.
اين حادثه همچنين در شرايطي روي داده است كه 168 نفر بر اثر بمبگذاري سال 1995 در اوكلاهما كشته شدند.

نوزدهم ماه آوريل بيستمين سالگرد درگيري مرگبار بين ماموران فدرال و افراد محلي در ويكو است.

در آن حادثه پس از 51 روز محاصره مقر يك گروه راستگرا توسط ماموران آمريكايي، و وقوع درگيري و تيراندازي دهها نفر كشته شدند.

الصلح كارشناس مسائل آمريكا در ادامه گفتگو با العالم خاطرنشان كرد: انفجارهاي شهر بوستون آمريكا ، سرشكستگي براي اين كشور در زمينه عمليات به اصطلاح مبارزه با تروريسم به شمار مي رود.

وي افزود: انفجارهاي بوستون براي آمريكا كه مدعي مبارزه با تروريسم در جهان و درخارج از مرز هاي اين كشور است، نه فقط در داخل بلكه در سطح بين الملل نيز ، يك نوع شكست محسوب مي شود؛ اما در عين حال اين شكست، ضربه محكمي در نبرد ميان گروه هاي مسلح در جهان و آمريكا به شمار نمي رود.

كارشناس مسائل آمريكا خاطرنشان كرد اين جنگ ادامه دارد و چنين عملياتي درآينده در آمريكا باز هم رخ خواهد داد.

الصلح درباره احتمال دست داشتن تشكيلات تروريستي القاعده در حملات بوستون گفت: منفعت عرب ها و مسلمانان دراين است كه اين پديده ناخوشايند (تروريسم ) هرچه سريعتر پايان يابد؛ زيرا آنان هيچگاه از اين پديده سودي نبرده اند بلكه برعكس اين پديده به آنان و منافعشان و وجهه آن ها در سطح بين الملل ضربه زده و همچنين شمار قربانيان اين پديده در كشورهاي اسلامي بيش از كشورهاي ديگر بوده است.

وي افزود: برخي از گروه ها و سازمان هاي آمريكايي همواره در صدد هستند از طريق بمبگذاري و حملات مسلحانه ديدگاه هاي خود را اعلام كنند و در گذشته نيز شاهد چنين مساله اي بوده ايم كه برخي از شبه نظاميان آمريكايي كه از نظر اصول و افكار با دولت آمريكا خصومت و تضاد دارند ، براي بيان آرا و نظرات خود بدين شكل عمل كرده اند تا خود و افكار خويش را به نمايش بگذارند.

17-18:53

پربیننده ترین خبرها