از سوی فدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري مطرح شد؛

درخواست محروميت قطر از ميزباني جام جهاني فوتبال

درخواست محروميت قطر از ميزباني جام جهاني فوتبال
پنج‌شنبه 29 فروردين 1392 - 14:31

العالم - فدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري (ITUC) از فدراسيون جهاني فوتبال (فيفا) درخواست كرد به علت بدرفتاري حكومت قطر با كارگران و اجحاف در حق آنها، ميزباني اين كشور در جام جهاني 2022 را لغو و در اين باره راي گيري مجدد صورت گيرد.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از روزنامه الوطن چاپ عربستان، شارون بارو، دبيركل كنفدراسيون جهاني اتحاديه هاي كارگري اظهار کرد كه صدها تن از كارگران در طول مدت احداث تاسيسات جام جهاني آينده به ميزباني قطر كشته و هزاران نفرديگر مجروح شده اند ، در بيانيه اخير اين اتحاديه آمده است با وجود وعده هاي قطر و فيفا به بهبود شرايط كارگران ،  تاكنون در اين باره اقدامي صورت نگرفته است.

در اين بيانيه با اشاره به حضور يك ميليون كارگر خارجي در شرايط بردگي ، دستمزد بسيارپايين و محروميت از قوانين حقوق بشري در قطر و عدم انطباق آن با استانداردهاي بين المللي آمده است در چنين شرايطي مرگ كارگران در كشورهاي ثروتمند هشت برابر شده است.

فدراسيون بين المللي اتحاديه هاي كارگري (ITUC) ، در مخالفت با  شرايط كار اجباري و بردگي در قطر، اقدام به تشكيل يك كمپين به منظور لغو ميزباني قطر در جام جهاني 2022 كرده است.

همچنين روزنامه نيويورك تايمز در مقاله جمعه گذشته خود با متهم كردن قطر در اجبار كارگران خارجي به كاركردن در شرايط سخت و با كمترين حقوق خاطرنشان كرد، اگر چه قطر يكي از ثروتمندترين كشورهاي دنيا است اما از پرداخت دستمزد كارگران خودداري كرده و مستخدمان خانگي را گرسنه نگه مي دارند.

قطر متهم به پرداخت رشوه

روز پنجشنبه (11 آذر1389) فيفا در مراسمي رسمي با حضور اعضاي کميته اجرايي فدراسيون بين‌المللي فوتبال و نمايندگان کشورهاي ميزبان، روسيه را به عنوان ميزبان جام جهاني 2018 و قطر را براي ميزباني اين بازي‌ها در سال 2022 انتخاب کرد.

به دنبال واگذاری میزبانی جام جهانی فوتبال به قطر، عضو هيات رئيسه فدراسيون فوتبال استراليا، قطر را به پرداخت پول بيشتر براي کسب عنوان ميزباني جام جهاني 2022 متهم کرد.

جک ريلي، عضو هيات رئيسه فدراسيون فوتبال استراليا، روز پنجشنبه (11 آذر1389) در گفت‌وگو با شبکه تلويزيوني اي‌بي‌سي امريکا گفت، هيات قطري توانست با پرداخت پول، ميزباني جام جهاني 2022 را براي خود بخرد.

وي که از زوريخ سوئيس با شبکه اي‌بي‌سي گفت‌وگو مي‌کرد، تصريح کرد: "هيات قطري زمان درازي است که با پول کار خود را به پيش مي‌برد".

قطر به همراه استراليا، امريکا، کره جنوبي و ژاپن، نامزد ميزباني جام جهاني فوتبال در سال 2022 بودند که در نهايت قطر به عنوان ميزبان اين مسابقات برگزيده شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها