تا سال 2025،

نیمی از مردم عربستان به فشار خون مبتلا می شوند

نیمی از مردم عربستان به فشار خون مبتلا می شوند
پنج‌شنبه 29 فروردين 1392 - 22:37

دانشگاه علوم پزشکی و درمانی ملک سعود، بر اساس تازه ترین یافته های پزشکی-اجتماعی خود، از افزایش میانگین ابتلای جمعیت عربستان به 25.5 درصد خبر داد و درباره افزایش این میانگین به 49.5 درصد از کل جمعیت کشور تا سال 2025 هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر محمد الخرسانی متخصص قلب در بیمارستان ملک تخصصی ملک فهد در شهر دمام با اشاره به افزایش میانگین ابتلای مردم عربستان به فشار خون تاکید کرد: حدود 55.3 از افرادی که به این بیماری دچار هستند، از ابتلا به این بیماری بی خبرند.

 

وی افزود: افزایش فشار خون، امری خطرناک است و ممکن است به دستگاه گردش خون فرد آسیب، به ویژه رگ ها، قلب، مغز، چشم ها و کلیه ها آسیب برساند. هر قدر فشار خون بیشتر افزایش یابد یا زمان ناآگاهی شخص از آن بیشتر شود، پیامدهای وخیم تری را برای فرد مبتلا به دنبال خواهد داشت.

 

دکتر الخرسانی یکی از خطرناک ترین پیامدهای افزایش فشار خون را سکته های قلبی دانست که به مرگ منجر می شوند و گفت: علاوه بر آن می توان به بحران هایی نظیر خون ریزی مغزی به سبب پاره شدن رگ های مغز یا شکل گیری تومور مغزی اشاره کرد. جز آن خطرهایی نظیر بیماری های چشمی و کوری و تصلب شرایین را نیز می توان نام برد. به همین سبب باید جامعه را از این خطر آگاه کرد.

 

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها