تظاهرات ضد سعودي مقابل سفارت عربستان در قاهره

تظاهرات ضد سعودي مقابل سفارت عربستان در قاهره
جمعه 30 فروردين 1392 - 07:55

جنبش هاي انقلابي و احزاب سياسي مصري، در اولين سالروز بازداشت " احمد الجيزاوي " وكيل مصري توسط نيروهاي آل سعود، مقابل سفارت عربستان در قاهره، تظاهرات اعتراض آميز برگزار كردند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار العالم از قاهره، رژيم آل سعود الجيزاوي را به اتهام همراه داشتن مواد مخدر به 5 سال زندان و تحمل 300 ضربه شلاق محكوم كرده است. مردم مصر و تظاهر كنندگان، اتهام وارد شده به الجيزاوي را افترا و حكم صادره در حق وي را سياسي مي دانند.

همسر الجيزاوي در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: همسرم در عربستان به طور عادلانه محاكمه نشده است، در واقع محاكمه او نمايشي طنز بيش نبود و قاضي اصرار داشت همه ادله و اسنادي كه حاكي از برائت همسرم بود، را ناديده بگيرد. وزارت امورخارجه و رياست جمهوري مصر بايد در اين زمينه اقدام كنند.

شماري از معترضان، از جنبش هاي انقلابي گرفته تا احزاب سياسي مقابل سفارت عربستان در قاهره گرد آمدند و محمد مرسي رئيس جمهور مصر را در قبال آزادي همه بازداشت شدگان مصري در عربستان مسئول دانستند به ويژه شماري از آنان كه در معرض وحشتناك ترين شكنجه ها به سر مي برند.

"حسين محمود" عضو جنبش 6 آوريل به شبكه العالم گفت: الجيزاوي را تنها نخواهيم گذاشت، تا وقتي الجيزاوي به خانه خود برنگردد، ما هم به خانه بر نمي گرديم. از دولت مصر مي خواهيم هر اقدامي كه مي تواند براي آزادي الجيزاوي انجام دهد، اين در حالي است كه با گذشت يك سال از اين موضوع، دولت مصر هيچ اقدامي در اين زمينه انجام نداده است.

"محمود بدر" عضو جنبش كفايه نيز در گفت وگو با شبكه العالم در باره بازداشت الجيزاوي توسط نيروهاي آل سعود اظهار داشت: يك شهروند مصري، براي اداي فريضه عمره كه از فرايض ديني است، به عربستان مي رود، اما آل سعود او را بازداشت كردند و پرونده ساختگي با موضوع همراه داشتن مواد مخدر براي او مي سازند. اين مساله بسيار تاسف آور است، دولت مصر بايد اقدامي در اين خصوص انجام دهد و از شهروندان مصري حمايت كند.

موضوع بازداشت شدگان مصري در عربستان، به گواهي سازمان هاي حقوق بشري، مغاير با همه عرف ها و معاهدات بين المللي به شمار مي رود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها