"پیشقراولان حمله به سوریه، وارد اردن شده اند"

جمعه 30 فروردين 1392 - 15:00

دمشق، العالم - یک نماینده پارلمان سوریه حضور تفنگداران آمریکایی در اردن را مقدمه حمله به کشورش دانست.

شریف شحاده در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: به نظر من نیروهای آمریکایی که به تازگی وارد اردن شده اند پیش قراولان نیروهای نظامی دیگری هستند که در آینده برای جنگ با سوریه خواهند آمد.
عضو پارلمان سوریه افزود: نیروهای مزبور برای فراهم کردن شرایط برای حمله به سوریه وارد اردن شده اند.
شحاده درباره نقش اردن در جنگ کنونی با سوریه گفت: وضعیت اردن برای کشورهای همسایه به ویژه سوریه و عراق بسیار حساس است و ما سوری ها نگرانی های زیادی نسبت به حکومت اردن داشته ایم که پیشتر درباره آن سخن نگفته بودیم، اما اکنون می خواهیم به آن ها اشاره کنیم.
نماینده پارلمان سوریه در این زمینه گفت: اولا، اردن در جنگ عراق با ایران نقش منفی را ایفا کرد و پادشاه اردن اولین گلوله را در آن جنگ به سمت ایران شلیک کرد.

ثانیا، جنبش اخوان المسملین در دهه 80 انفجارهایی را در سوریه انجام داد و مقر این جنبش در اردن بود و جانشین پادشاه از آن ها حمایت می کرد.
وی در همین راستا خاطر نشان کرد: روزنامه هایی مانند گاردین و واشنگتن پست تصریح کرده اند که گروه های مسلح از اردن وارد سوریه می شوند و پول و سلاح خود را از این کشور وارد سوریه می کنند. در سوریه نیز بسیاری از تروریست هایی که بازداشت شده اند، می گویند از اردن وارد سوریه شده اند.
نماینده پارلمان سوریه دراین باره یادآور شد: اردن مرزهای خود را به روی گروه های مسلح وسلاح ها و اتومبیل های بمب گذاری شده گشوده است و به همین سبب رئیس جمهور بشار اسد، در سخنان اخیرش هشدار داد که آتش [جنگ سوریه] به اردن نیز کشیده خواهد شد.
نماینده پارلمان سوریه همچنین گفت: اردن همواره ضد "امت عربی" توطئه کرده است وهنگامی که نیروهای آمریکایی عراق را اشغال کردند، مرزهای عراق – اردن به روی نیروهای آمریکایی باز بود و آن ها از طریق اردن وارد عراق شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها