معامله 10 میلیارد دلاری آمریکا در خلیج فارس

معامله 10 میلیارد دلاری آمریکا در خلیج فارس
جمعه 30 فروردين 1392 - 16:58

العالم - بر اساس گزارش نیویورک تایمز، وزارت دفاع آمریکا به مرحله نهایی شدن قراردادی تسلیحاتی به ارزش 10 میلیارد دلار با عربستان سعودی، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی نزدیک شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم بر اساس گزارش نشریه تایمز، تانکرهای سوخت رسان هوایی KC-135 ، موشک های هدف گیر رادارهای دفاع هوایی با خاصیت ضد اشعه، رادارهای جدید برای جت های جنگنده و هواپیمای V-22 Osprey موسوم به عقاب دریایی از ملزومات مورد تقاضای اسرائیل است که با موافقت آمریکایی ها همراه شده است.

گزارش شده هزینه این تسلیحات از کمک 3 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل در سال مالی جدید پرداخت خواهد شد.

همچنین آمریکا برای اولین بار هواپیماهای  V-22 Osprey را به یک طرف خارجی می فروشد؛ هواپیما  V-22 Osprey اولین بالگرد هواپیمای چند منظوره با قابلیت نشست و برخواست عمومی افقی است، این پرنده در اصل بالگردی با عملکردهای یک هواپیمای چند منظوره بلند پرواز است.

اگرچه آمریکایی ها هدف از فروش این تسلیحات به اسرائیل را « مقابله با تهدیدات ایران» عنوان کردند، اما سیاست قدیمی این کشور باعث می شود تا با تحریک شیخ نشینان حاشیه خلیج فارس برای بالا بردن توان دفاعی خود در برابر اسرائیل بتوانند با فروش تسلیحات قدیمی خود به اعراب هزینه کمک مالی به اسرائیل را جبران کنند.

در قرارداد فروش تسلیحات پنتاگون فروش 22 فروند هواپیمای F-16 به امارات متحده عربی و فروش موشک های هوا به هوا و هوا به زمین به عربستان سعودی در نظر گرفته شده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز آمریکایی ها به صهیونیست ها اطمینان داده اند نحوه استفاده عربستان و امارات از این تسلیحات را به دقت مورد بررسی و نظارت قرار خواهند داد.

گفته می شود در سفر هفته آینده چاک هگل وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل این قرارداد نهایی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها