هشدار سفیر روسیه در لبنان در مورد خطر القاعده

هشدار سفیر روسیه در لبنان در مورد خطر القاعده
جمعه 30 فروردين 1392 - 17:03

فعالیت القاعده در سوریه باعث خواهد شد تا کشورهای همسایه آن نیز تحت تاثیر قرار گرفته و دیر یا زود به محل حضور و اقدامات خطرناک این سازمان تروریستی قرار گیرند.

پس از هشدارهای این هفته بشار اسد رئیس جمهور سوریه که کشورهای همسایه حامی گروه‌های مسلح خود نیز در این حوادث خواهند سوخت، سفیر روسیه در لبنان در گفت‌وگویی مشروح با روزنامه السفیر چاپ بیروت به ارائه دیدگاه‌های کشورش در مورد تحولات سوریه و به خصوص خطر ورود آن به لبنان پرداخت.
الکساندر زاسیپکین در این مصاحبه با اشاره به بیانیه اخیر کشورهای عضو گروه هشت در مورد لزوم راهکار سیاسی برای بحران سوریه گفت: این بیانیه اقدامی مثبت است که با اقدامات مسکو همگام است.
سفیر روسیه در بیروت با بیان اینکه سرنوشت سوریه را باید مردم این کشور رقم بزنند و نه دیگران، تاکید کرد: دلیلی برای دخالت نظامی در سوریه وجود ندارد زیرا این جنگ پیروزی به همراه نخواهد داشت بلکه برای هر دو طرف نزاع، تنها کشوری ویران را به ارمغان خواهد آورد و اصرار برخی کشورها بر راهکار نظامی تنها روند حل سیاسی بحران را به تأخیر می‌اندازد.
وی همچنین با اشاره به اعلام بیعت جبهه النصره با القاعده گفت:‌ ما از همان ابتدا علیه القاعده ایستادیم و معتقدیم که حضور گروه‌های وابسته به القاعده در هر کشوری خطری است که همه باید با آن مقابله کنند و حضور این گروه‌ها در سوریه پای آنها را به لبنان نیز باز خواهد کرد.
دیپلمات ارشد روسیه در لبنان با بیان اینکه مساله سوریه تنها راه حل سیاسی دارد و نه نظامی، بر همکاری گسترده کشورش با آمریکا و به خصوص جان کری وزیر امورخارجه این کشور برای پیشبرد این راه‌حل پرداخت و گفت: ما در طرح‌ها و برنامه‌های خطرناک علیه سوریه مشارکت نمی‌کنیم و نسبت به تجزیه این کشور نیز هشدارهای می‌دهیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها