افزایش حضور جنگجویان استرالیا در سوریه

افزایش حضور جنگجویان استرالیا در سوریه
جمعه 30 فروردين 1392 - 21:06

شمار استراليايي هاي كشته شده در درگيري هاي ارتش سوريه با عناصر مسلح به چهار تن رسيد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، مشاركت شهروندان استراليايي در جنگ با نظام حاکم سوريه، جنجالي رو به فزوني را در استراليا سبب شده است.
به گزارش رسانه هاي استراليايي، آخرين كشته از شهروندان این کشور كه به همراه عناصر مسلح در سوريه كشته شده اند، "سامي سلما" از شهر ملبورن استراليا بود كه در درگيري هاي ارتش سوريه با عناصر مسلح در شهر حلب به هلاکت رسیدو
رسانه هاي استراليايي حضور شهروندان خود در ميان عناصر تروريست در سوريه را در صورت بازگشت اين عناصر به استراليا، تهديدي براي امنيت ملي كشور خود تلقي مي كنند و بيم آن دارند خشونت هايي كه در سوريه مرتكب شده اند، در اين كشور نيز بر ضد رقباي خود تكرار كنند.
سفر شهروندان استراليايي براي جنگيدن در سوريه همزمان با سفر صدها شهروند از كشورهاي اروپايي به این کشور صورت مي گيرد که تاکنون ده ها تن از آنها در نبرد با ارتش سوریه به هلاکت رسیده اند.
هر چند مقامات استراليايي از سفر اين افراد به سوريه جلوگيري نمي كنند و شايد علت اين مساله آن باشند كه مي خواهند خود را از شر اين گونه عناصر برهانند، اما اين مساله، نگراني دولت از بازگشت اين عناصر به استراليا را نيز با خود به همراه دارد. به عنوان مثال دولت آمريكا به تازگی یک نظامی سابق این کشور را كه در جنگ در سوريه شركت داشت، هنگام بازگشت به آمريكا بازداشت كرد. در بلژيك نيز شش تن به اتهام جنگيدن در سوريه، هنگام بازگشت، بازداشت شدند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها