توطئه جدید آل سعود برای اشغال یمن

توطئه جدید آل سعود برای اشغال یمن
شنبه 31 فروردين 1392 - 13:14

العالم، صنعا - یمنی ها معتقدند اخراج گسترده کارگران این کشور از عربستان با هدف زیر فشار قرار دادن دولت صنعا برای قانونی کردن اشغال مناطقی از این کشور صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گزارش های سازمان ملل نشان دهنده آن است که وضعیت مرزهای یمن و عربستان همچنان پرتنش است و دولت ریاض تلاش می کند تا از یمنی های مقیم در آن کشور به عنوان اهرم فشاری علیه دولت صنعا برای امضای توافق نامه مرزی جدیدی استفاده نماید.

«علی الذهب» خبرنگار العالم در صنعا گزارش داد؛ شمار زیادی از شهروندان یمنی در حمایت ازهم میهنان خود در عربستان علیه دولت ریاض تظاهرات کردند.
برگزار کنندگان این تظاهرات با صدور بیانیه ای اقدامات عربستان علیه یمن از جمله غارت منابع نفتی کشورشان در میدان های نفتی نزدیک به مرزهای دو کشور را محکوم کردند.
«اسماعیل صالح الجعلی» دبیرکل حزب المستقبل به خبرنگار العالم، گفت: منابع نفتی به سرقت رفته یمن در مناطق نجران، عسیر، الجوف و غیره به 6 تا 7 میلیون بشکه در روز می رسد.
شرکت کنندگان در تظاهراتی که روز جمعه با شعار «کرامت» در صنعا برگزا شد، ضمن محکومیت سکوت دولت صنعا در مقابل اقدامات عربستان، خواستار تحریم کالاها و توقف روابط سیاسی فرهنگی با عربستان شدند.
«هانی احمد علی» روزنامه نگار یمنی در حاشیه این تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: سکوت شک برانگیز دولت وفاق ملی درباره وضعیت هزاران یمنی مقیم عربستان تأسف برانگیز است.
دیروز همچنین هزاران یمنی با برگزاری تظاهرات مقابل سفارت عربستان در صنعا اعتراض شان را به سیاست های عربستان سعودی اعلام کردند.

یکی از معترضان در مقابل سفارت عربستان در صنعا در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: ما اقدامات دولت عربستان علیه شهروندان یمنی را به شدت محکوم می کنیم.
اگزارش های سازمان ملل نشان می دهد که دولت عربستان در خاک یمن پیشروی کرده است؛ به عقیده کارشناسان دولت عربستان برای تحت فشار قرار دادن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور این کشور کارگران یمنی را به بهانه قانون کار از عربستان اخراج می کند؛ چرا که عربستان می خواهد مناطق اشغال شده یمن را به توافق نامه مرزی جده الحاق کند.
در همین راستا، شخصیت های سیاسی و فرهنگی یمنی با برگزاری نشستی تأکید کردند، اقدامات اخیر دولت عربستان، به منزله پیمان شکنی و زیر پا گذاشتن وعده هایی است که در توافق نامه "طائف" امضا کرده است و این اقدامات بر ماهیت روابط دو کشور تأثیر منفی خواهد گذاشت.

عربستان سعودی در ماه گذشته 30 هزار کارگر یمنی را به بهانه نداشتن مجوز اقامت و کار از خاک خود اخراج کرده است.

بیش از یک میلیون کارگر یمنی در عربستان فعالیت دارند؛ پیش از این بیشتر یمنی ها به روش های گوناگون وارد عربستان می شدند و به دلیل شرایط بد قانون کار در این کشور از دریافت رواید کارگری خودداری می کردند.

بسیاری از کارگران خارجی در عربستان که شمار آنها بیش از 8 میلیون نفر برآورد می شوند معتقدند امضای قراردادهای کاری در این کشور مانند پذیرفتن بردگی است.

 


Ma.18:00.19

پربیننده ترین خبرها