شیخ الازهر وارد عربستان شد

شیخ الازهر وارد عربستان شد
شنبه 31 فروردين 1392 - 15:09

"احمد الطیب" شیخ الازهر در رأس هیأتی از علمای ارشد مصری وارد عربستان شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "صالح بن عبدالعزیز"  وزیر اوقاف و امور اسلامی عربستان و سفیر مصر در ریاض و شمار دیگری از مقامات عربستانی برای استقبال از شیخ الازهر در فرودگاه بین المللی "ملک خالد" در ریاض حضور یافتند.
این نخستین بار است که احمد الطیب از زمان انتصاب به عنوان شیخ الازهر در مارس 2010 به عربستان سفر می کند.
قرار است شیخ الازهر امروز شنبه با امیر سلمان بن عبدالعزیز، ولی عهد عربستان دیدار کند و پس از آن عمره مفرده را به جا آورد.
احمد الطیب و هیأت همراه وی، با علمای سعودی و در صدر آنها "عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ" مفتی کل این کشور، "صالح بن عبدالعزیز" وزیر اوقاف و امور اسلامی و شمار دیگری از مقامات عالی رتبه ریاض دیدار و درباره تحکیم روابط دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه مسائل دینی گفت وگو کنند.
در این دیدار "حسن الشافعی" رئیس مجمع زبان عربی و رئیس دفتر شیخ الازهر، "احمدی ابوالنور" وزیر اوقاف اسبق مصر، "محمد عماره" اندیشمند مصری، "نصر فرید واصل" مفتی اسبق و عضو مجلس شورای مصر، "محمد معبد" استاد حدیث و محمد عبدالسلام مشاور حقوقی شیخ الازهر، وی را همراهی می کنند.

شيخ الازهر مصر در بهمن ماه سال 1391 در اعتراض به بي احترامي شركت هواپيمايي سعودي، سفر خود به عربستان را لغو كرده بود.

روابط عربستان و الازهر پس از اين ماجرا تيره شده بود. شيخ الازهر و هيات همراه سال گذشته به دعوت رياض، آماده سفر به عربستان بودند، اما پس از ورود به هواپيما، شيخ الازهر دريافت که فقط براي وي در بخش درجه يك هواپيما صندلي رزرو شده و صندلي بقيه اعضاي هيات "عادي" است.

اين موضوع باعث شد الطيب آن سفر را لغو كند، تا اين كه به تازگي "احمد القطان" سفير عربستان در قاهره تلاش گسترده اي به منظور احياي مجدد روابط به عمل آورد و مقدمات سفر اخیر فراهم شد.

پربیننده ترین خبرها