فرمانده سلفی تونسی، در حلب کشته شد

شنبه 31 فروردين 1392 - 20:09

العالم - رسانه های مرتبط با جریان سلفی - وهابی "انصار الشريعه" تونس، از کشته شدن قيس حلومي" سخنگوی رسمی این تشکل، در درگیری های استان حلب سوریه خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبري شبکه العالم، روزنامه «العطوف» به نقل از منابع موثق تاكيد كرد كه "قيس حلومي" سخنگوي رسمي جريان سلفي - وهابي انصار الشريعه در جزيره «جربه» در درگيري با ارتش سوريه در اطراف فرودگاه حلب به هلاکت رسیده است؛ چندين پایگاه الكترونيكي وابسته به اين جريان نیز کشته شدن قيس حلومي را مورد تاييد قرار دادند.

در آخرین درگیری های میدانی نیز ارتش سوريه به مواضع تروریست ها در منطقه «السفيره» در شرق حلب و «الواحه» در نزديكي فرودگاه بين المللي حلب حمله كرد؛ اين دو منطقه از مهمترين نقاط راهبردی تحت کنترل عناصر مسلح جبهه النصره بودند.

در حلب نيز ارتش سوريه مدرسه «مهيبه الشيخ بندر» و «المسجد الكبير» در منطقه «الجلاء» و مناطق گسترده اي از محله «الشيخ مقصود» را به كنترل خود درآورد.

در «ديرالزور» نيز ارتش سوريه يك اتوبوس و 5 خودرو حامل عناصر مسلح تروريست در ميدان «الحلبيه» حمله كرد.

اما در حومه دمشق گروه هاي مسلح خمپاره هايي به سمت ساختمانهاي مسكوني در محله «الضهره» در روستاي «عرطوز» شلیک كردند كه این حملات خسارتهاي مالي فراوانی بر جاي گذاشت و چندين غيرنظامي مجروح شدند.

نيروهاي ارتش سوريه در راستاي عمليات خود براي پاكسازي دمشق، با گروه هاي مسلح در «الغوطه الشرقيه» درگير شدند و گذرگاه هاي افراد مسلح در مرز با لبنان را بستند.

اما در صحنه سیاسی گروه ها و احزاب سوري دخالتهاي آمريكا در امور داخلی سوريه از طريق فعالیت های مشکوک در خاك اردن را محكوم كردند.

همچنین مردم سوریه واشنگتن را به حمايت نظامي و پشتیبانی از گروه هاي مسلح در سوريه متهم كردند.

پربیننده ترین خبرها