کارتن‌خوا‌ب‌های لندن از نگاه دوربین العالم + ویدیو

شنبه 31 فروردين 1392 - 21:30

العالم، لندن - تحلیلگران انگلیسی رشد 43 درصدی بی خانمان ها را بمبی ساعتی توصیف می کنند که این کشور را در معرض خطر جدی قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شمار زیادی از شهروندان انگلیسی شبهای سرد را در کنار خیابان ها و پیاده روها می گذرانند و با افزایش 43 درصدی شمار بی خانمان ها، نزدیک به 6 هزار شهروند انگلیسی سرپناهی ندارد.

" شابیر رضوی " تحلیلگر سیاسی در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: زندگی کردن شمار زیادی از شهروندان انگلیسی در خیابان ها بیانگر آن است که دولتمردان این کشور، عادل نیستند.

وی کاهش مالیات قشر مرفه، محرومیت مردم از یارانه های اساسی و کاهش مزایای بازنشستگی را نشانه بی توجهی دولت انگلیس به قشر فقیر این کشور دانست.

 

گزارشگر شبکه العالم در یک شب سرد در خیابان های لندن، تعدادی از داوطلبانی را که سعی داشتند برخی لوازم مورد نیاز بی خانمان ها را تامین کنند، همراهی و سعی کرد با برخی از بی خانمان ها مصاحبه کند اما بسیاری از آنها موافقت نکردند.

"جاناتان باتروریث" فعال حقوقی در این خصوص به شبکه العالم گفت: برخی از این افراد از تلاش های ما قدردانی می کنند، اما واقعیت این است که شرایط دشوار زندگی بدون سرپناه و آوارگی باعث ناامیدی و خشمگینی آنها شده است و من این خشم را در تعامل آنها با شما مشاهده کردم.

 

بسیاری افزایش آوارگان و بی خانمان های این کشور را ناشی از سیاست ریاضت اقتصادی دولت می دانند که به بخش مسکن و تغذیه نیز سرایت کرده است؛ جوانان و خانواده های پرجمعیت، بیشترین زیان را از این سیاست ها متحمل شده اند.

بر اساس این گزارش بی خانمان ها به مشکلاتی نظیر بیماری های روانی، ناهنجاری های اجتماعی و بزهکاری دچار شده اند.
20-12:0

 

پربیننده ترین خبرها