انتقاد شدید قضات مصری از هواداران مرسي

انتقاد شدید قضات مصری از هواداران مرسي
شنبه 31 فروردين 1392 - 23:18

العالم، قاهره - شوراي قضايي عالي مصر تاكيد كرد که تظاهرات اخوان المسلمين در روز جمعه براي درخواست پاكسازي دستگاه قضايي، توهيني بزرگ به دستگاه قضايي و ضربه زدن به استقلال آن به شمار مي آيد.

به گزارش شبكه خبري العالم، شوراي قضايي عالي مصر در بيانيه اي پس از نشست اضطراري خود اظهار داشت كه تظاهرات روز جمعه تحت شعار پاكسازي دستگاه قضايي، اقدامي بي سابقه و توهيني بزرگ به دستگاه قضايي و همه قاضيان مصر است.

 

در اين بيانيه آمده است که قاضيان مصر همواره يار و ياور همه مظلومان بوده اند و تمام هم و غم آنها اجراي صحيح قانون است و همواره بر طبق وجدان خود و بر اساس ادله و مدارك هر پرونده به طور جداگانه، سخن راستين و كلمه حق را بر زبان مي آورند و هركسي كه از حكم قضايي متضرر شده است بايد از راههاي قانوني وارد شود.

شوراي قضايي عالي مصر در این بیانیه به اتهامات وارد شده از سوی اخوان المسلمين و هم پيمانانش اعتراض كرد و افزود: اگر تخلفاتي از سوي برخي از قاضيان صورت گرفته است، بايد بر طبق شيوه هاي قانوني تعيين شده در چارچوب دستگاه قضايي، بازخواست صورت گيرد و نبايد مسايلي مطرح شود كه آرامش عمومي را برهم بزند، روند عدالت را متوقف كند و به استقلال دستگاه قضايي ضربه بزند.

 

يادآور مي شود، شماری از هواداران دولت مصر به دعوت اخوان المسلمين دیروز (جمعه) تظاهراتي در مقابل دارالقضاء عالي (مقر دادستان كل و ديوان عالي مصر و شوراي عالي قضايي) برگزار کردند و خواستار پاكسازي دستگاه قضايي شدند.

دستگاه قضایی از زمان به قدرت رسيدن محمد مرسي احكامي عليه تصميمات وي صادر كرده است که در این میان می توان به حکم بازگشت "عبدالمجيد محمود" دادستان كل سابق به سمت خود پس از برکناری وی از سوی محمد مرسي و تعیین طلعت عبدالله به جانشینی وی اشاره کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها