گزارش ویژه العالم از پاکسازی مناطق مرزی سوریه

يکشنبه 1 ارديبهشت 1392 - 19:44

نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی موفقیت آمیز منطقه‌ای را که تا پیش از این گذرگاه انتقال سلاح از شمال لبنان به سوریه بود، تحت کنترل خود در آوردند.

خانم "رؤی العلی" خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش را در جریان این عملیات همراهی کرده روز یکشنبه گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه چندین منطقه مهم در حومه شهر مرزی "القصیر" در "حمص" از جمله "آبل"، "عین التنور"، "الرضوانیه" و "تل مندو" را پاکسازی کرده و این شهر را که تا پیش از این گذرگاه مهمی جهت انتقال سلاح و کمک برای گروه‌های مسلح از طریق شمال لبنان به شمار می‌آمد، تحت کنترل خود در آوردند.
خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد صبح امروز نیروهای ارتش سوریه در منطقه "سقرجه" در حومه شهر القصیر به شدت با گروه‌های مسلح درگیر شدند و در نهایت این منطقه را کاملا پاکسازی کردند.
گروه‌های مسلح از دیروز چندین بار شهر "هرمل" لبنان را در شمال "بقاع" که نزدیک مرز سوریه قرار دارد، با موشک هدف قرار دادند.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، ارتش عرصه را بر گروه‌های مسلح در روستاها و مناطق اطراف "القصیر" تنگ کرده و همه راه‌های امداد رسانی به آنها را قطع کرده است.
عناصر مسلح در یکی از روستاها تلاش کردند با انفجار و اقدامات خرابکارانه آب رودخانه "التنور" را قطع کنند؛ این رودخانه آب ساکنان شهر حمص را تأمین می کند.
عناصر مسلح در شهر "قادش" با تخریب پل روی رودخانه "التنور" باعث شدند آب این رودخانه به داخل منازل و مناطق مسکونی راه یابد.

پربیننده ترین خبرها