بیماری‌های مسری، ارمغان تروریست‌ها برای سوری‌ها

بیماری‌های مسری، ارمغان تروریست‌ها برای سوری‌ها
دوشنبه 2 ارديبهشت 1392 - 14:55

ساکنان مقاوم و پایدار دو شهرك "نبل" و "الزهراء" در حومه شمالي شهر حلب به دلیل قطع امدادرسانی و راه های ارتباطی به دست گروه‌های مسلح، با خطر شیوع بیماری‌های مسری مواجه هستند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این دو شهرک از 9 ماه پيش همچنان در محاصره گروه‌های مسلح قرار دارند؛ است و راههاي زميني به اين دو روستا به طور كلي قطع شده است و مسير امداد و كمك رساني هوايي نيز در تيررس افراد مسلح در حومه حلب قرار دارد.
منابع رسانه‌ای سوری تأکید کردند، گلوله باران و حمله به شهرک‌های "نبل" و "الزهراء" به طور تقريبا روزانه ادامه دارد ولی با این وجود ساکنان این دو شهرک دربرابر مطالبات افراد مسلح تسليم نمي‌شوند.
بر اساس این گزارش، محاصره این دو شهرک از سوی گروه‌های مسلح و قطع بودن آب و برق و كمبود خدمات درمانی و بهداشتی باعث ترس و نگراني اهالي از شيوع بيماريهاي واگير دار شده است.
رسانه‌های سوری تأکید کردند اخیرا نوعی بیماری شیوع پیدا کرده که به دلیل کمبود شدید خدمات بهداشتی و آب آشامیدنی، از نوعی حشرات خاص به انسان منتقل می شود.
اين بيماري، نوعی بيماري عفوني انگلي است كه عامل آن تك ياخته اي از جنس ليشمانيا مي باشد وبيماري قابل انتقال بين انسان و حیوان است و از طريق نيش پشه خاكي‌ آلوده منتقل می شود.
درمانگاه‌ها و مراكز پزشكي در این دوشهر در تلاشند مردم را درباره خطر این بيماري آگاه کنند. مدير يكي از درمانگاهها با اشاره به نبود درمان لازم براي اين بيماري تاكيد مي كند كه دوره درماني اين بيماري طولاني مدت است، و داروهاي ويژه اين بيماري با توجه به اين محاصره شديد، درداروخانه ها وجود ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها