تظاهرات گسترده تونسی ها در حمایت از دولت سوریه

تظاهرات گسترده تونسی ها در حمایت از دولت سوریه
دوشنبه 2 ارديبهشت 1392 - 21:59

تونس، (العالم) - هزاران تونسی در حمایت از دولت و مقاومت سوریه و فلسطین و مخالفت با دخالت غرب،عربستان و قطر در بحران سوریه، در پایتخت این کشور راهپیمایی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مهم ترین محور این تظاهرات که در تونس برگزار شد، حمایت از محور مقاومت به ویژه در سوریه، فلسطین و ایستادگی در برابر قدرت های غربی اعلام شد که سعی دارند مقاومت منطقه را هدف قرار دهند.

تظاهر کنندگان تونسی ضمن سردادن شعارهایی در حمایت از نظام سوریه، خواهان مقاومت این نظام در برابر کسانی شدند که برای تضعیف آن تلاش می کنند.

 

یکی از جوانان شرکت کننده در این تظاهرات در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: سوریه استوار و پابرجا به عنوان قلب تپنده محور مقاومت باقی خواهد ماند.

یکی دیگر از تظاهر کنندگان، گفت: ما مخالف دموکراسی نیستیم اما دموکراسی را می خواهیم که مطابق خواست مردم و رویکرد ملی و انقلابی ما باشد و به هرگونه تبعیت از رژیم صهیونیستی پایان دهد.

تظاهرکنندگان تونسی شعارهایی نیز در انتقاد از دولت تونس به علت شتاب در اخراج سفیر سوریه در این کشور و تصمیم این دولت برای تحویل این سفارتخانه به ائتلاف موسوم به ائتلاف ملی سوری در روزهای آینده، به بهانه اجرای مصوبات نشست اخیر اتحادیه عرب در دوحه، سر دادند.

 

"احمد الكحلاوي" رئیس هیئت ملی حمایت از مقاومت تونس در گفت وگو با شبکه خبری العالم، هدف از تحرک مردمی در تونس را هشدار به دولت این کشور عنوان کرد و گفت: تظاهرات کنندگان به این طریق به دولت تونس هشدار دادند که حق ندارد سفارت جمهوری عربی سوریه را تحویل طرفی جز دولت مشروع سوریه دهد.

از سوی دیگر شرکت کنندگان در این تظاهرات، از نفوذ جریان وهابی به جامعه تونس و اجبار بسیاری از جوان تونسی به رفتن به سوریه برای مبارزه به بهانه جهاد، ابراز نگرانی کردند و گفتند: جهاد باید علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی باشد.

 

یک چهره دانشگاهی شرکت کننده در این تظاهرات نیز از تریبون العالم، گروه های وهابی تکفیری را خطاب قرار داد و گفت: به بهانه جهاد برای فرو ریختن دژی از دژهای استوار مقاومت به سوریه یورش برده اید و این درحالی است که جهاد واقعی باید در سرزمین اشغال شده فلسطین باشد.

یکی دیگر از تظاهرکنندگان، رویدادهای سوریه را نابودی برنامه ریزی شده این کشور عنوان کرد و گفت: این امر ناشی از کینه توزی عرب هایی است که با دلارهای حاصل از فروش نفت، تروریسم را تغذیه می کنند.

Ma.15:44.22

 

پربیننده ترین خبرها