ریوده شدن دو اسقف سوری توسط شورشیان در حلب

ریوده شدن دو اسقف سوری توسط شورشیان در حلب
سه شنبه 3 ارديبهشت 1392 - 07:57

یک گروه مسلح تروریستی دو اسقف را در روستایی در استان حلب واقع در شمال سوریه هنگام بازگشت از یک سفر کمک رسانی داخلی پیش از ورود به حلب ربودند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، این گروه تروریستی مسلح روز دوشنبه اسقف یوحنا ابراهیم رئیس کلیسای ارتدوکس در حلب واسقف پولوس یازیجی رئیس کلیسای ارتدوکس یونان حلب را درحالی که سرگرم عملیات بشردوستانه در روستای کفر دایل دراین استان بودند، ربودند.

به نوشته سانا، تروریست ها اتومبیل حامل این اسقف ها را در روستای کفر دایل مورد رهگیری قرار داده و پس از کشتن راننده، این دو اسقف را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

منابع سرپرستی کلیسای ارتدوکس یونان درتماس تلفنی خبرگزاری فرانسه از اظهارنظر در مورد این حادثه خودداری کردند.

همچنین مسیحیان ساکن حلب درتماس با خبرگزاری فرانسه گفتند: ابراهیم قرار بود با اتومبیل خود یازیجی را برای برگشت از گذرگاه باب الهوا درمرز ترکیه که تحت کنترل شورشیان قرار دارد سوار کند.

به گفته این مسیحیان که خواستند نامشان برده نشود، این اتومبیل هنگام بازگشت به حلب مورد رهگیری مردان مسلحی قرار گرفت که پس از کشتن راننده دو اسقف را ربوده و بردند.

گروه های تکفیری حاضر در سوریه که مورد حمایت مستقیم ترکیه، قطر و عربستان هستند همه شئونات انسانی را زیر پا گذاشته و علاوه بر قتل و غارت منازل، اقدام به ربودن افراد برای دریافت پول می کنند که ربودن این دو اسقف شناخته شده سوری، بدون شک فشار بسیاری را بر آنها باعث خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها