افشاگری مجتهد سعودی علیه مجتهد اردنی

افشاگری مجتهد سعودی علیه مجتهد اردنی
سه شنبه 3 ارديبهشت 1392 - 12:35

افشاگری‌های صورت گرفته توسط یک فرد ناشناس در عربستان که عنوان مجتهد را برای خود انتخاب کرده، برای همه رسانه‌ها مهم شده و این‌بار اما یک مجتهد دیگر هم پیدا شده که در اردن فعالیت می‌کند و اقدام به برخی افشاگری‌ها کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مساله باعث واکنش "مجتهد عربستانی" شد تا علیه وی برخی مسایل را افشا کند.
مجتهد در صفحه خود در تویتر می‌نویسد: اسرار فاش شده از سوي "مجتهد اردنی" بیشتر رابطه بين امريكا و اردن را در مورد بحران سوريه پوشش مي‌دهد، ولي اين موضوع مانع از اين واقعيت نيست كه افشاگري‌هاي "مجتهد اردن" در راستاي حمايت آشكار از جبهه النصره بوده و ابعاد افشاگري ها و سوء استفاده‌هاي متعدد از آن، احتمال وجود دستگاه اطلاعاتي اردن را در پشت صحنه اين ماجرا و دامن زدن به آن تقويت مي‌كند.
وي خاطرنشان كرد: وجه مشترك اين افشاگري‌ها سعي در توجيه موضع اردن داشته كه تلاش مي‌كند با تروريسم و جبهه النصره مقابله كند و پيروي اردن از سياست‌هاي امريكا و تسهيل اقدامات نظامي در مرزهاي سوريه و اردن از چارچوب قوانين بين المللي خارج نبوده و نيز اتهام بستن مجتهد اردن به برخي شخصيت‌هاي بزرگ اردني بيشتر نقش بمب دودزايي دارد كه مانع از ديد صحيح مي‌شود.
مجتهد عربستاني كه اوضاع آل سعود را در تويتر افشا مي‌كند، افزود: ممكن نيست كه اين اظهارات "مجتهد اردني" در 31 اكتبر گذشته درباره " استقرار پايگاه‌هاي نظامي ارتش آمريكا در مرز اردن و سوريه و نصب رادارهاي هوشمند پيشرفته در شهر الرمثا" اتفاقي باشد. حال آنكه، در آن زمان بيشتر رسانه‌ها از بي‌طرفي اردن و تمايل نداشتن اين كشور به دخالت در بحران سوريه خبر مي‌دادند. اكنون رسانه‌هاي غربي عكس اين موضوع را گزارش داده و  به وضوح از آموزش گروه‌هاي مسلح از سوي اردن با كمك كشورهاي آمريكا، فرانسه و انگليس خبر مي‌دهند. تعداد اين عناصر مسلح نيز حدود سه هزار نفر تخمين زده مي شود.
وي تاكيد كرد كه 30 تن از نخبگان اطلاعاتي اردن كه تحت دوره‌هاي فشرده امنيتي بودند، براي جاسوسي و جمع آوري اطلاعات وارد سوريه شده بودند، و سپس به منظور آمادگي براي مرحله پس از بشار اسد، نيروهاي اردني و آمريكايي تمرين هاي مشتركي انجام دادند.
در همين حال، نشست‌هاي سري امنيتي بين دستگاه‌هاي اطلاعاتي اردن و رژيم صهيونيستي در مورد بحران سوريه صورت گرفت و قابل توجه اينكه كه در 28 ژانويه، پس از اين نشست‌ها، جنگنده‌هاي اسرائيلي به هدف جاسوسي در خاك سوريه و بدون اعتراض دولت اردن، حريم هوايي اردن را نقض كردند. بنابراين اين مسئله نشان مي‌دهد كه هر دو طرف (اردن و رژيم صهيونيستي) در اين مورد به توافق رسيده بودند. موضوعي كه روزنامه فرانسوي لوفيگارو دو روز پيش به آن اشاره كرد.
او با اشاره به بازديد مخفيانه ديتون، ژنرال آمريكايي از اردن كه در 20 مارس صورت گرفت، اذعان كرد كه ديتون در اين ديدار به منظور تمركز بر روي سلاح‌هاي شيميايي سوريه، آموزش عناصر مسلح و امكان راه اندازي پايگاه پروازي هواپيماهاي بدون سرنشين در پايگاه هوايي الحسن، با فرماندهان امنيتي اردن مذاكره كرد. تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز در يكم آوريل سال گذشته اهداف اين رژيم را از تجهيز اردن به هواپيماهاي بدون سرنشين برملا كرد.
دعوای مجتهد عربستانی و مجتهد اردنی در تویتر در حالی همچنان با برخی افشاگری‌ها ادامه می‌یابد که به نظر می‌رسد مجتهد سعودی همانگونه که خود گفته است، وابستگی به جایی ندارد اما مجتهد اردنی متصل به دستگاه اطلاعاتی این کشور بوده و خبرها را هدفمند منتشر می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها