دخیل محمود عباس به امامزاده ای که شفا نمی دهد

دخیل محمود عباس به امامزاده ای که شفا نمی دهد
سه شنبه 3 ارديبهشت 1392 - 12:49

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از قطع امید از مصر و قطر برای میانجیگری میان جنبش های فتح و حماس، به ترکیه روی آورد، این در حالی است که این کشور بر خلاف رفتارهای ظاهری آن، بدون هماهنگی آمریکا اجازه گام برداشتن در زمینه فلسطین را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پس از انفعال و سرخوردگی ترکیه در واقعه حمله رژیم صهیونیستی به کشتی مرمره ـ حامل کمک های انسانی به غزه ـ سپس وادار شدن مقامات آنکارا از سوی واشنگتن برای حرکت در مسیر تعیین شده در خصوص رابطه با اسراییل و امر و نهی اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به رجب طیب اردوغان در نشست مطبوعاتی برای سفر نکردن به غزه، سر سپردگی سران حاکم ترکیه به واشنگتن برملا شد و حتی باعث اعتراض گروه های سیاسی در آنکارا شد.
در چنین شرایطی دیدار روز گذشته (دوشنبه) محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با عبدالله گل، رئيس جمهور تركيه برای میانجیگری میان گروه های فتح و حماس به مثابه دخیل بستن محمود عباس به امامزاده ای را می ماند که کور می کند شفا نمی دهد.
خبرگزاري "آناتولي" تركيه در این زمینه گزارش داد كه نشست بين گل و عباس در پشت درهاي بسته صورت گرفت و حدود يك ساعت به طول انجاميد.
اما منابع نزديك به رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين تصريح كردند كه رئيس جمهور تركيه در اين ديدار بر تلاش مجدانه كشورش براي آشتي ميان جنبش هاي حماس و فتح و رفع مشكلات فيمابين تاكيد كرده است.
اين منابع افزودند كه رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه قصد دارد با متقاعد كردن محمود عباس، وي را در سفر به غزه همراهي كند. رئيس تشكيلات خودگردان از زمان پيروزي حماس در انتخابات سال 2007 تا كنون از غزه بازديد نكرده است.
منابع نزدیک به رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، می گویند: اردوغان با سفر به غزه در ماه مارس آينده به همراهي محمود عباس، برآن است تا رهبران گردان هاي قسام و محمود ابوزهار را در برابر عمل انجام شده قرار دهد. رهبران قسام و محمود الزهار خواستار قطع هرگونه ارتباط تشكيلات خودگردان با رژيم صهيونيستي پيش از هر مذاكره اي با محمود عباس هستند.
منابع نزدیک به محمود عباس در حالی از سفر اردوغان به غزه سخن می گویند که جان کری در نشست مطبوعاتی با اردوغان در ترکیه آب پاکی را روی دست وی ریخت و نخست وزیر ترکیه را از سفر به غزه برحذر داشت.
منابع نزدیک به رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، در گفت وگو با روزنامه العرب خاطرنشان كردند كه رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين خواستار ميانجيگري جدي با جنبش حماس است. تمايل عباس در اين خصوص پس از برملا شدن اظهارات محمد مرسي، رئيس جمهوري مصر در مورد بي طرفي درباره حماس صورت مي گيرد. مرسي جنبش حماس را تشكيلاتي اخواني مي داند. قطر نيز در ميانجيگري ميان فتح و حماس شكست خورد. اين كشور نيز به خاطر وابستگي حماس به اخوان المسلمين و تاكيد بر نقش منطقه اي آن در تلاش خود ناكام ماند.
منابع نزديك به رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين خاطرنشان كردند كه عباس همواره اميدوار است تركيه و عربستان سعودي به تنهايي بتوانند رهبران حماس را بر سر ميز مذاكره جدي بنشانند .
اين منابع افزودند كه عباس به دنبال جلب رضايت اردوغان به عنوان يك قهرمان منطقه اي است تا با فشار بر جنبش حماس براي پذيرش موافقتنامه هاي قبلي،غزه تحت حكومت تشكيلات خودگردان قرار گيرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها