كارشناس لبناني:

تهدیدات آمریکا و اسرائیل علیه ایران لفاظی است

تهدیدات آمریکا و اسرائیل علیه ایران لفاظی است
سه شنبه 3 ارديبهشت 1392 - 14:12

بيروت (العالم) ـ كارشناس امور نظامي و استراتژيك لبنان، تصريح كرد: همه دنباله روهاي سياست هاي امريكا واقفند كه تهران از چنان قدرت دفاعي برخوردار است كه پيام هاي تهديد آميز آمريكا و اسرائيل در مقابل آن لفاظي بيش نيست.

امين حطيط روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم با اشاره به اينكه، تهران پيش از دريافت هرگونه پيام تهديدآميزي، با شيوه اي مناسب پاسخ آن را خواهد داد، اظهار داشت: همه دنباله روهاي سياست هاي امريكا از توان و قدرت دفاعي ايران اطلاع دارند.

اين كارشناس لبناني با اشاره به تهديدات اخير ايران از سوي رژيم صهيونيستي خاطر نشان كرد: رژيم صهيونيستي چگونگي باج گيري از ايالات متحده آمريكا را به خوبي آموخته است و مي گويد كه" مي خواهم چنين و چنان كنم " و "شما بايد اسرائيل را راضي نگه داريد،" اما آمريكا به خوبي دريافته است كه اين رژيم جسارت تعرض به ايران را ندارد.

حطيط در ادامه احتمال دخالت آمريكا در جنگ جديدي را رد كرد و افزود: از زمان صدور ديدگاه راهبردي پيمان ناتو از سوي آمريكا و اتخاذ استراتژي قدرت نرم ،اين موضوع پايان يافته است.
وي گفت: گمان نمي كنم در شرايط كنوني و حتي تا پايان اين دهه آمريكا و رژيم اشغالگر قدس بطور مستقيم در جنگي دخالت كنند. آمريكا هم اكنون در صدد بهبود اوضاع داخلي خود از نظر اقتصادي و سياست بين المللي است.

اين كارشناس امور نظامي و استراتژيك لبنان اظهار داشت: امريكا فرصت را براي برپايي نظم نوين جهاني از دست داد و اين كشور توان تحمل تلفات جديد را ندارد بنابراين مجبور است بجاي نبرد مستقيم با جنگ افزار به قدرت نرم روي آورد.

حطيط با اشاره به معامله تسليحاتي آمريكا با رژيم اسرائيل خاطر نشان كرد: به دليل حمايت مالي برخي از كشورهاي عربي، معامله تسليحاتي 3 ميليارد دلاري ميان ايالات متحده آمريكا و رژيم صهيونيستي دور از انتظار نبود چون اين رژيم حتي يك پني هم به خزانه داري آمريكا پرداخت نمي كند. در حالي كه معامله تسليحاتي ميان آمريكا و اين كشورها به 7 ميليارد دلار مي رسد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها