وقتی عبدالله اردنی دست پیش را می گیرد

وقتی عبدالله اردنی دست پیش را می گیرد
سه شنبه 3 ارديبهشت 1392 - 14:40

عبدالله دوم پادشاه اردن بر لزوم همکاری طرف های بین المللی برای حل بحران سوریه تأکید کرد و درباره گسترش افراط گری در منطقه در صورت تداوم بحران این کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شاه اردن که این روزها اخبار متعددی در مورد دستوراتش برای باز کردن حریم هوایی اردن بر روی جنگنده های اسرائیلی و همچنین آموزش و مسلح ساختن تروریست ها در سوریه به گوش می رسد، برای فرار از فشار افکار عمومی دست پیش را گرفته تا مبادا پس بیفتد.
به گزارش خبرگزاری رسمی اردن، عبدالله که برای دیدار با مقامات آمریکایی و رایزنی با آنها در مورد آخرین تحولات منطقه به خصوص سازش عربی - اسرائیلی و همچنین مساله سوریه در واشنگتن به به سر می برد، روز دوشنبه در دیدار با نمایندگان چند سازمان عربی و اسلامی آمریکا در واشنگتن به مشکلات زیربنایی و خدماتی ناشی از اقامت بیش از نیم میلیون پناهنده سوری در کشورش اشاره کرد و گفت: جامعه جهانی باید به اردن برای مقابله با این وضعیت پیش آمده کمک کند.
شاه ارن وضعیت سوریه را فاجعه بار توصیف کرد و بدون اشاره به نقش مخرب کشورش در پناه دادن به تروریست ها و مسلح کردن آنها مدعی شد: حل نشدن بحران سوریه باعث افزایش تنش ها و خشونت ها می شود و تأثیر سوء در منطقه می گذارد و تنها روش برای حل این بحران آغاز "مرحله انتقالی" در سوریه برای پایان دادن به خونریزی ها و حفظ وحدت و تمامیت ارضی این کشور است.
عبدالله همچنین به مساله فلسطین پرداخت و گفت: نیافتن راه حلی عادلانه برای مناقشه فلسطین، منطقه را در حالت عدم ثبات نگه خواهد داشت .
پادشاه اردن شهرک سازی و تعرض اسرائیل به مقدسات شهر اشغالی قدس را محکوم کرد و گفت: تشکیل "دو کشور اسرائیل و فلسطین" تنها راه حل برای برقراری صلح میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها است.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها