آمریکا با همدستی اروپا بدنبال تجزیه سوریه است

آمریکا با همدستی اروپا بدنبال تجزیه سوریه است
سه شنبه 3 ارديبهشت 1392 - 14:59

عضو ارشد حزب ملي سوسياليست سوريه اعلام كرد: حمايت آمريكا از راه حل سياسي و حمايت اروپا از مسلح كردن مخالفان در اصل طرحي واحد براي براندازي نظام سوريه و تجزيه اين كشور به چند منطقه براساس قوميت و مذهب است.

طارق الاحمد روز سه شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: سياست علني آمريكا حمايت از راه حل سياسي و سياست علني اروپا مسلح كردن مخالفان است ولي واقعيت اينست كه آمريكا و اروپا عليه سوريه همدست هستند و براي براندازي نظام و تجزيه سوريه و تسلط بر آن تلاش مي كنند. 

عضو ارشد حزب ملي سوسياليست سوريه اظهار داشت: هم اروپائي ها و هم آمريكا از گروه هاي مسلح فعال در سوريه حمايت تسليحاتي مي كنند و قطر نيز با اروپائي ها و آمريكا همدست است و سلاح هائي را براي تحويل به اين گروه ها خريداري مي كند .

الاحمد با بيان اين كه مخالفان واقعي صلح طلب هستند، افزود: گروه هاي تروريستي مانند جبهه النصره و القاعده در زمره گروه هاي مخالف نيستند بلكه گروه هاي مسلحي هستند كه اعضاي آنها از 23 كشور در سوريه جمع شده اند.

وي راه حل بحران سوريه را مذاكره عنوان كرد و گفت: مذاكرات بايد در سوريه و ميان مخالفان واقعي داخل سوريه و نظام برگزار شود .
الاحمد با تاکید بر این مهم که مردم سوريه با راه حلي شبيه توافقنامه طائف كه بر مسائل قوميتي و مذهبي تأكيد كند، موافقت نخواهند كرد زيرا چنين راه حلي وحدت و حاكميت سوريه را به خطر مي اندازد و بحران را تشديد مي كند، تصريح كرد: مردم سوريه دموكراسي و تكثر سياسي واقعي را مي خواهند كه به همه اديان احترام بگذارد و مردم را براساس قوميت و مذهب از يكديگر متمايز نكند.  

MKH-22-20:39

پربیننده ترین خبرها