با اعتراض کشورهای مختلف صورت گرفت

ناکامی قطر در رسیمت دادن به مخالفان سوری

ناکامی قطر در رسیمت دادن به مخالفان سوری
سه شنبه 3 ارديبهشت 1392 - 15:23

شماري از كشورهاي عضو سازمان ملل متحد به پيش نويس قطعنامه ضد سوري قطر اعتراض كردند.

به گزارش روز سه شنبه پايگاه خبری شبكه العالم، پيش نويس ضد سوري قطر چند روز قبل، براي راي گيري به مجمع عمومي سازمان ملل متحد فرستاده شد و در صورت تصويب ممكن است به مشروعيت بين المللي "ائتلاف ملي مخالفان سوريه" بيانجامد.

حسين حنيف نماينده مالزي در سازمان ملل با ارسال نامه اي به مشعل حمد آل ثاني همتاي قطري خود، خواستار تغيير در برخي از بندهاي پيش نويس اين قطعنامه شد. به ويژه بندي كه به استقبال سازمان ملل متحد از طرح تاسيس "ائتلاف ملي مخالفان سوريه" به عنوان نماينده مشروع مردم سوريه برمي گردد.

اين درخواست علاوه بر مالزي از سوي شماري ديگر از كشورهاي عضو شوراي امنيت سازمان ملل متحد از جمله برزيل، هند، آفريقاي جنوبي، آرژانتين، مكزيك و اروگوئه نيز مطرح شده است.
نماينده مالزي در سازمان ملل متحد در اين نامه خاطرنشان كرد: اگر چه مالزي از مصوبه هاي گذشته درباره سوريه حمايت كرده است ولي در مورد اين پيش نويس پيشنهادي به ويژه دو بند 24 و 25 آن نگراني هايي وجود دارد .
وي تاكيد كرد كه با اصلاح اين دو بند طرح پيشنهادي به طور كلي مورد قبول قرار خواهد گرفت و بيشترين تاييد را در بين اعضاي مجمع عمومي سازمان ملل متحد بدست خواهد آورد.

هر چند هنوز مفاد این دو بند مشخص نیست؛ اما به نظر می رسد که قطر و عربستان در ادامه تلاش های خود برای بر هم زدن قواعد حاکم در عرصه جهانی تلاش بسیاری برای رسمیت دادن به مخالفان سوری در سازمان ملل دارند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها