قرضاوی در کنفرانس گفت وگوی ادیان شرکت نکرد

قرضاوی در کنفرانس گفت وگوی ادیان شرکت نکرد
سه شنبه 3 ارديبهشت 1392 - 21:22

مفتی قطری – مصری از شرکت در کنفرانس گفت و گوی ادیان خودداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دهمین کنفرانس گفت وگوی ادیان با عنوان " تجربه های موفق گفتگوی ادیان" امروز (سه شنبه) در دوحه پایتخت قطر آغاز شد، ولی یوسف قرضاوی مفتی مصری که در قطر زندگی می کند و تابعیت این کشور را دارد به علت حضور شخصیت های یهودی در این کنفرانس، از مشارکت در آن امتناع کرد.
کارشناسان معتقدند امتناع قرضاوی از شرکت در کنفرانس گفت وگوی ادیان "حیله ای" برای ادعای  وجود اختلاف بین وی و نظام قطر به علت دعوت از شخصیت‌های یهودی به این کنفرانس است .
این در حالی است که قرضاوی همواره دیدگاه هایی کاملا مطابق و همسو با دیدگاه های رژیم قطر داشته و فتواهای وی منعکس کننده سیاست های داخلی و خارجی قطر است  .
شبکه الجزیره قطر که با آغاز بحران سوریه به صورت گسترده در حال حمایت از گروه‌های مسلح و تروریستی در این کشور است، پیوسته در برنامه های خود میزبان قرضاوی است.

دهمین کنفرانس گفت وگوی ادیان با مشارکت 500 نفر از نمایندگان 75 کشور، برگزار شده است .
روزنامه العرب چاپ قطر به نقل از قرضاوی نوشت : پس از اینکه مطلع شدم یهودیان به کنفرانس گفت وگوی ادیان دعوت شده اند ، در این کنفرانس شرکت نکردم زیرا یهودیان همچنان فلسطین و مسجد الاقصی را غصب کرده اند، و تا زمانی که "مناقشه" فلسطین حل نشود، در چنین کنفرانسی مشارکت نخواهم کرد .
قطر در سال 2007 مرکزی را در دوحه به نام مرکز بین المللی گفت وگوی ادیان ایجاد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها