پاکسازی مرز سوریه مفتی‌های افراطی را نگران کرد

پاکسازی مرز سوریه مفتی‌های افراطی را نگران کرد
سه شنبه 3 ارديبهشت 1392 - 22:08

در پی شکستهای سنگین گروه‌های تروریستی در مناطق مرزی سوریه نزدیک لبنان، دو مفتی سلفی افراطی در لبنان، جنگ در سوریه و کمک به گروه‌های مسلح را "واجب" دانستند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد الاسیر" مفتی سلفی و افراطی در لبنان در جمع طرفداران خود در شهر صیدا در جنوب لبنان گفت: "ما در اینجا تشکیل گردان‌های مقاومت آزادیخواه  را اعلام می کنیم ".
الاسیر در این تجمع که در شهر صیدا برگزار شد، فتوای ورود به سوریه را صادر کرد و اظهار داشت: قبل از همه، ساکنین مناطق هم مرز با سوریه باید وارد این کشور شوند؛ و همه ما خصوصاً آنهایی که تجربه نظامی دارند باید به این فتوا عمل کنیم".
این مفتی افراطی که به مخالفت شدید با "حزب الله" و مقاومت لبنان معروف است، مدعی شد: حزب الله همیشه در سوریه دخالت نظامی می کند، و هم اکنون همگان به عواقب دخالت (سید) حسن نصرالله (دبیر کل حزب الله لبنان ) و عواملش در سوریه پی برده اند و می دانند که هدف آنها قتل افراد بی دفاع است ".
ادعای این مفتی افراطی ضد حزب الله لبنان درحالی است که عناصر گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه با حمایت های گسترده غرب و هم پیمانان منطقه‌ای آن به ویژه عربستان، قطر و ترکیه، از مناطق مرزی به داخل سوریه اعزام شده‌اند و به بهانه جنگ با نظام سوریه در حال کشتار مردم و نیروهای نظامی این کشور هستند.
الاسیر در ادامه اظهارات خود با تحریک هواداران خود برای آغاز جنگ داخلی در این کشور، از آنها خواست که گروهای مخفی پنج نفره تشکیل دهند و پس از خرید سلاح و گذراندن دوره‌های آموزش نظامی، خود را برای درگیری با نیروهای حزب الله لبنان آماده کنند.
" سالم الرفاعی " مفتی سلفی افراطی در شمال لبنان که از مخالفان مقاومت است، حکم مشابهی را برای ورود به جنگ در سوریه صادر کرد و مدعی شد: "همانگونه که حزب الله نیروهای نظامی به سوریه برای دفاع از مناطق شیعه نشین می فرستد، ما نیز برای دفاع از برادران سُنی خود در القصیر نیروی نظامی و اسلحه به سوریه خواهیم فرستاد ".
با توجه به تبدیل شدن مناطق مرزی لبنان و سوریه به گذرگاهی برای انتقال سلاح و تروریست، نیروهای ارتش سوریه در روزهای اخیر عملیات گسترده‌ای را آغاز کرده و چندین شهر و روستای اطراف شهر القصیر را کاملا از وجود تروریستها پاکسازی کرده‌اند.
شکست‌های سنگین گروه‌های تروریستی در مناطق نزدیک مرز لبنان در روزهای اخیر و بسته شدن گذرگاه انتقال سلاح و تروریست به داخل سوریه، حامیان این گروه‌ها را به شدت نگران کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها