رژیم بحرین، ناظر سازمان ملل را نمی پذیرد

رژیم بحرین، ناظر سازمان ملل را نمی پذیرد
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1392 - 11:02

مجمع حقوق بشر سازمان ملل متحد، جلوگیری از سفر مُخبر وقایع مربوط به "شکنجه و خشونت" به بحرین را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بريان دالي مسئول برنامه مدافعان حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد، تصميم دولت بحرين براي به تاخير انداختن سفر "خوان مانديز" مُخبر سازمان ملل در امور مبارزه با شكنجه به منامه را محكوم كرد.

 

وی تاکید کرد: اين تصميم ضربه بزرگي به روند اصلاحات در بحرين به شمار مي رود.

 به گفتۀ وی، تصميم به تاخير انداختن اين سفر شك و ترديدها را افزايش مي دهد مبني بر اين كه در بحرين حقایق زيادي وجود دارد که دولت براي پنهان كردن آن تلاش می کند.

 

اين سازمان اعلام كرد جلوگيري از سفر خوان مانديز يك هفته پس از يك سري گزارش ها صورت گرفت كه در اين گزارش ها از شكست و ناكامي بحرين در بازخواست مسئولان شكنجه از آغاز اعتراضات انتقاد شده است.

 

در همین حال، یک گزارش منتشر شده در انگليس، نقض حقوق بشر از سوي رژيم بحرين را مورد تایید قرار داده است. اين گزارش تاکید می کند كه مسئله نقض حقوق بشر در بحرين، به یک عنصر اساسي در بحران اين کشور تبديل شده است.

در اين گزارش دلايل ملموسي درباره استفاده بيش از حد از زور عليه تظاهركنندگاه از سوي نيروهاي نظام ارائه شده و از دولت منامه خواسته است شكنجه و بدرفتاري را متوقف و مسئولان اين اقدامات را بازخواست كند.

 

اين در حالي است كه تظاهرات و راهپيمايي مسالمت آميز در مناطق مختلف بحرين براي درخواست برقراري دموكراسي و تاكيد بر تحقق عدالت اجتماعي براي شهروندان بحريني ادامه دارد و نيروهاي دولت به سركوب معترضان مسالمت جو در مناطق مختلف اين كشور ادامه می دهند و برای این منظور از گلوله های ساچمه ای و گازهاي سمی استفاده می کنند كه از نظر قوانين بين المللي ممنوع است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها