تیراندازی و درگیری نماينده "المستقبل" با نیروهای امنیتی

تیراندازی و درگیری نماينده
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1392 - 11:53

دادستان كل لبنان از مجلس اين كشور خواست که با لغو مصونيت قضائي "معين المرعبي" نماينده منطقه عكار در پارلمان و عضو فراكسيون المستقبل (به رهبري سعد حريري) امکان پيگيري تخلفات جنائي وي را ممکن سازد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، المرعبي يكشنبه گذشته در حضور نيروهاي امنيتي در شهر طرابلس، با يك سلاح جنگی فاقد مجوز، اقدام به تيراندازي كرد و براي كنار زدن يكي از موانع امنيتي درصدد حمله به يك خودروي نظامي بر آمد. اين دومين باري است كه دادستاني لبنان، لغو مصونيت اين نماينده وابسته به جناح سعد حريري (نخست وزير سابق لبنان) را خواستار مي شود.

 

نيروي امنيت ملي لبنان به دنبال اين واقعه بيانيه اي صادر و اعلام كرد: در ساعت 18 روز یکشنبه گذشته (21/04/2013)  نيروهاي امنیتی طرابلس در يگان ژاندارمري منطقه با نصب دو مانع  براي ايجاد محدوديت در تخلفات ساخت و ساز منطقه البداوي، درحال اجراي طرح امنيتي بودند. در ساعت 19 معين المرعبي (نماینده عضو فراکسیون المستقبل) به اين منطقه رسيد وبه بهانه اينكه پست بازرسی عبور و مرور را مختل كرده، از مسئول مربوطه خواست تا آن را بردارد  كه وي نيز هدف از اين ماموريت را براي المرعبي توضيح مي دهد و از او مي خواهد که به مسئولان بالاتر مراجعه كند.

 

اين مسئول امنیتی می افزاید: اما المرعبي پس از شنيدن اين توضيحات شروع به ناسزا گويي كرد و سپس اسلحه كلاشينكف را از خودروي خود بیرون آورد و مبادرت به شليك هوايي كرد و براي برداشتن موانع نظامي به سوي آن رفت كه با مخالفت راننده خود مواجه شد وهر دو با يكديگر درگير شدند، اما هيچ آسيبي به طرفين نرسيد و تحقيقات براي مشخص شدن جزئيات حادثه آغاز شده است.


المرعبي نيز به شليك هوايي اعتراف كرده، اما بازكردن راه براي "رساندن يك زن باردار به بيمارستان" را توجيهي براي اقدام خود مي داند كه البته افسر حاضر در صحنه، سخن وي را تكذيب كرده است.

اين دومين باري است كه دادستاني خواهان رفع مصونيت المرعبي است، او یک بار نيز به خاطر حمله به "ژان قهوه چي" فرمانده ارتش متهم شد، اما نبيه بري رئيس مجلس لبنان برای جلوگیری از تشدید تنش ها، درخواست دادستاني را براي هيات مجلس، كميته مديريت و دادگستري ارسال نكرد و آن را بایگانی نمود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها