حمله 136 میلیاردی ارتش سایبری سوریه به کاخ سفید

حمله 136 میلیاردی ارتش سایبری سوریه به کاخ سفید
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1392 - 13:22

"فرماندهی ارتش سایبری سوریه"، مسئولیت هک کردن صفحه خبرگزاری آسوشیتدپرس در تویتر و درج خبری مبنی بر انفجار در کاخ سفید و مجروح شدن باراک اوباما را بر عهده گرفت.

این ارتش سایبری با صدور بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود، اعلام کرد که افسران جنگ نرم این ارتش، با نفوذ به صفحه خبرگزاری مشهور آسوشیتدپرس در تویتر، خبر فوری "انفجار در کاخ سفید و زخمی شدن اوباما" را در آن درج کرده اند.


انتشار این خبر در روز سه شنبه (23 آوریل) برای چند ساعت، نوسان شدید در ارزش معاملات بورس آمریکا را در پی داشت و بیش از 136 میلیارد دلار زیان به بازار بورس آمریکا وارد آورد. شاخص سهام داو جونز برای چند ساعت به شدت افت کرد، اما این نزول پس از مشخص شدن نادرستی خبر، برطرف شد.

 

در بخشی از بیانیه ارتش سایبری سوریه آمده است: "ارتش الکترونیک سوریه، ندای حق و حقیقت است که در راه دفاع از وطن و شرافت خویش تا آخرین نفس ایستادگی می کند".

 

 به نوشته سایت شبکه روسیا الیوم، خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که خبر انفجار در کاخ سفید – که روز گذشته در صفحه تویتر این خبرگزاری درج شد- صحت ندارد و توسط هکرها جعل شده است.
این خبر دقایقی پس از درج در این صفحه، توسط شماری از رسانه ها منتشر شد و شایعاتی را در آمریکا و دیگر کشورها در پی داشت، به طوری که "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید مجبور به واکنش شد و اعلام کرد: حال اوباما کاملا خوب است و شایعات منتشرشده صحت ندارد.

پربیننده ترین خبرها