عضو دولت سایه انقلاب مصر:

استعفای مشاور مرسی نشان از ضعف اخوان دارد

استعفای مشاور مرسی نشان از ضعف اخوان دارد
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1392 - 21:39

العالم - عضو دولت سایه انقلاب مصر گفت: استعفای "محمد فؤاد جاد الله" از سمت مشاور حقوقی رئیس جمهوری مصر، فرار از مسئولیت در رابطه با فاجعه هایی است که دولت اخوان المسلمین در آن دست داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمود عرفه" اعلام کرد که استعفای جادالله و توجیه های وی برای استعفا، نشان می دهد که دولت اخوان المسلمین مسیر نادرستی را در پیش گرفته و این همان چیزی است که دولت سایه مصر چندین بار به مرسی درباره آن هشدار داده بود.

به گزارش روزنامه "الیوم السابع"،عرفه تاکید کرد: جادالله با استعفا از سمت خود، نخواهد توانست لکه ننگی را که با حمایت از کودتا علیه انقلاب مصر به وجود آورد، پاک کند.

وی ادامه داد که استعفای مشاور رئیس جمهور در شرایط فعلی مصر، نشان دهنده شکست حکومت اخوان المسلمین در سطوح مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی و میزان فرصت طلبی اخوانی ها برای بهره برداری از طرفدارانشان است.

دولت سایه مصر نیز امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که محمد فؤاد جادالله از زمان شروع انقلاب مردم مصر در کنار اخوان بوده و با بسیاری از گروه ها در جهت خدمت به منافع اخوان المسلمین هماهنگ بوده است.

در این بیانیه آمده است که استعفای جادالله، ناموزون بودن دولت اخوان المسلمین و فرصت طلبی های اخوانی ها در جهت ضرر زدن به منافع مردم و کشور مصر را اثبات کرد و نشان داد که اخوان المسلمین در اداره امور کشور شکست خورده و مواضعی نژادپرستانه علیه مخالفان خود دارد و همواره تلاش می کند تا موسسات دولت را زیر سلطه اخوانی ها در بیاورد وبرای به حاشیه راندن جوانان مصری و کشتار آنان تلاش می کند.

دولت سایه مصر هشدار داده که ادامه حکومت اخوان المسلمین بر مصر و اداره امور آن به این شیوه؛ باعث تسریع در روند سرنگونی دولت آنها خواهد شد.

در پایان این بیانیه این سوال مطرح شده که چگونه نظامی که فقط برای رسیدن به منافع خود تلاش می کند می تواند بر مردمی که تمدن ساز بوده و طاغوت ها و مستبدان را سرنگون کرده، حکومت کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها