القاعده و بازماندگان حزب بعث، عاملان حوادث الحویجه

القاعده و بازماندگان حزب بعث، عاملان حوادث الحویجه
چهارشنبه 4 ارديبهشت 1392 - 23:08

بغداد (العالم) – عضو ائتلاف دولت قانون درعراق تاکید کرد که حوادث الحویجه در استان کرکوک با برنامه ریزی آشکار تشکیلات القاعده و حزب منحله بعث اتفاق افتاد.

"عدنان السراج" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با اشاره به این که سازمان دهی برگزاری تحصن ها در مناطقی از عراق به میزان غیرقابل تحمل رسیده است، گفت: تاکنون چندین بار با تحصن کنندگان به توافق رسیده ایم، اما القاعده و اعضای طریقت نقشبندیه که وابسته به حزب منحله بعث (رژیم صدام) هستند، درصدد متشنج کردن اوضاع برآمده اند.

السراج تصریح کرد: وضعیت به گونه ای شده که برخی از تحصن کنندگان و تظاهرات کنندگان، برای صدام خونخواهی می کنند و یا می گویند که "عزت الدوری" خط قرمز است.

وی با هشدار به این جریان ها و افراد یادآور شد: در شرایطی که برای حل مشکلات تحصن کنندگان، توافق های جزئی حاصل شده و عملاً اقداماتی نیز برای برگزاری انتخابات آغاز شده بود، اما با توطئه آشکار القاعده و بعثی ها، تنش ها در الحویجه تشدید شده است.

السراج خاطرنشان کرد: درگیری ها در الحویجه زمانی آغاز شد که برخی از تحصن کنندگان به نیروهای ارتش عراق که در این شهر مستقر بودند حمله کرده و دست به سلاح بردند و چند نفر از نظامیان عراقی را کشتند و حتی از کودکان به عنوان سپر انسانی در برابر نیروهای ارتش عراق استفاده کردند.

وی در ادامه با اشاره به خطرناک بودن اوضاع این شهر و احتمال ضربه زدن این وضعیت به جایگاه عراق وموسسات نظامی هشدار داد و گفت: در شرایطی که نظامیان عراقی از سوی تحصن کنندگان کشته می شوند، چطور می توان گفت که این تحصن ها، مسالمت آمیز است؟!

عضو ائتلاف دولت قانون عراق در ادامه با تاکید بر این مهم که آرام کردن اوضاع و اقدام به مذاکره و تحویل گناهکاران به دستگاه قضایی و آزادی زندانیان آغازی واقعی برای فهم حوادثی است که در داخل عراق اتفاق می افتد؛ اظهار داشت: همه گروه ها و جریان های سیاسی در عراق خواهان آرامش و در پیش گرفتن گفتگو هستند تا از درگیری میان نظامیان عراقی با بعثی ها و عناصر مسلح جلوگیری شود.

سراج با اشاره به این مساله که در حال حاضر اغلب تحصن کنندگان پس از ورود نیروهای عراقی به میدان محل تحصن در شهر الحویجه به تحصن خود پایان داده اند ولی گزارش های اغراق آمیز برخی رسانه ها درباره یورش نیروهای عراقی به میدان محل تجمع تحصن کنندگان، ادعاهایی باطل است که با هدف تهمت زنی و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم عراق انجام می شود؛ بر لزوم حل و فصل موضوع، تاکید کرد و در عین حال هشدار داد: برخی طرف ها (القاعده و بعثی ها) درصدد ضربه زدن به روند سیاسی و به شکست کشاندن روند دموکراسی در عراق هستند.

11:42         24/04/

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها