397 کشته یا زخمی طی دو روز در عراق

397 کشته یا زخمی طی دو روز در عراق
پنج‌شنبه 5 ارديبهشت 1392 - 13:11

درگیری های دو روز گذشته در شمال عراق در پی عملیات پلیس در متفرق کردن اغتشاشات در الحویجه و انتقامجویی های پس از آن، 128 کشته و 269 زخمی بر جا گذاشت.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شماری از عناصر مسلح دیشب، به منطقه سلیمان بیک (جنوب کرکوک) حمله کرده و چند ساختمان دولتی را تصرف کردند؛ آنها یک تانک و مقادیری تجهیزات و مهمات نظامی را غارت کرده و آوردند و مسیر راهبردی بغداد - طوزخورماتو را که به منطقه کردستان منتهی می شود، مسدود کردند.

"صدیق عمر رسول" رئیس سازمان بهداشت کرکوک اعلام کرد: شمار قربانیان درگیری های الحویجه در روز سه شنبه، به 50 کشته و 110 زخمی رسید.

در این میان وزارت دفاع عراق روز سه شنبه اعلام کرده بود که در عملیات الحویجه سه نیروی نظامی کشته و 9 تن زخمی شدند.

منابع نظامی و امنیتی و بیمارستانی اعلام کرده بودند که عملیات انتقامجویانه پس از حوادث الحویجه، 27 کشته و 9 زخمی در مناطق مختلف عراق بر جا گذاشت؛ و روز چهارشنبه 22 کشته و 67 زخمی به این تعداد افزوده شدند.

قربانیان این دو روز، شمار کشته های ماه آوریل در عراق را به 343 تن و شمار زخمی ها را به 968 نفر افزایش داد.

از سوی دیگر عبدالغفور السامرائی رئیس سازمان اوقاف سنی و صالح الحیدری رئیس سازمان اوقاف شیعی تاکید کردند که اقداماتی برای فرونشاندن فتنه در دستور کار قرار داده اند و از رهبران عراقی خواستند روز جمعه در مسجدی در بغداد گرد هم آیند تا بحران های متراکم سیاسی را بررسی کنند.

در خصوص جزئیات خشونت های روز چهارشنبه، یک افسر بلندپایه ارتش عراق گفته است: در درگیری های منطقه سلیمان بیک، چهار سرباز و یک افسر کشته و 20 تن زخمی شدند.

یک منبع آگاه در وزارت کشور عراق نیز از انفجار خودروی بمب گذاری شده در الطارمیه خبر داد که در آن سه تن از جمله دو تن از عناصر پلیس کشته و هشت تن زخمی شدند که یکی از زخمی ها از عناصر پلیس بود.

منابع امنیتی و بیمارستانی نیز اعلام کردند که انفجار خودروی بمب گذاری شده دیگری در منطقه الحسینیه بغداد هفت کشته و 23 زخمی بر جا گذاشت.

یک سرباز نیز در حمله مسلحانه ای به ایست بازرسی در شرق موصل کشته شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها