مخالفان تونسی در مذاکرات ملی شرکت نکردند

مخالفان تونسی در مذاکرات ملی شرکت نکردند
پنج‌شنبه 5 ارديبهشت 1392 - 20:12

العالم، تونس - عضو مجلس مؤسسان تونس عدم مشارکت احزاب مخالف در مذاکرات ملی را به دلیل دعوت نکردن از "اتحادیه کل کارگری" بهانه جویی و مانع تراشی دانست.

"بشیر النفزی" نماینده حزب "کنگره برای جمهوری" در مجلس مؤسسان تونس در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: بهانه برخی احزاب برای عدم مشارکت در مذاکرات ملی موجه نیست و بهتر است که برای توصیف امتناع برخی احزاب از مشارکت در مذاکرات ملی از لفظ " بهانه جوئی و مانع تراشی" استفاده شود.

النفزی، افزود: هدف از برگزاری مذاکرات ملی حل مشکلات فعلی و برنامه ریزی برای مسائلی مانند انتخابات است؛ اما همه احزاب و گروه های سیاسی درخصوص مشارکت در این مذاکرات هم رأی و هم فکر نیستند.

نماینده حزب "کنگره برای جمهوری"، درباره دعوت نشدن از اتحادیه کل کارگری به این مذاکرات، گفت: اتحادیه کل کارگری یک تشکیلات سیاسی نیست بلکه یک سندیکای کارگری است.

النفزی ضمن انتقاد از اتحادیه کل کارگری برای اعلام تردید درباره نتایج انتخابات مجلس مؤسسان، گفت: انتخابات مجلس مؤسسان، سالم برگزار شد و زیر سؤال بردن نتایج انتخابات مجلس مؤسسان یعنی ایجاد فضای تردید و عدم اطمینان در جامعه.

عضو مجلس مؤسسان تونس افزود : همه طرف های سیاسی تونس باید بر سر یک میز بنشینند و با وحدت و وفاق مسائل و مشکلات کشور را بررسی و حل کنند.

نمایندگان احزاب عضو مجلس مؤسسان تونس به درخواست منصف المرزوقی رئیس جمهوری موقت این کشور مذاکراتی را برای حل مشکلات سیاسی و اجتماعی و آماده کردن مقدمات انتخابات که باید تا اواخر تابستان امسال برگزار شود، آغاز کرده اند .    

جنبش نهضت اسلامی، حزب کنگره برای جمهوری، تشکّل دمکراتیک برای کار و آزادی ها ، ائتلاف دمکراتیک ، حزب جمهوری، جنبش " نداء "، حزب " المبادره " در مذاکرات ملی مشارکت کردند اما احزاب مخالف به علت عدم دعوت اتحادیه کل کارگری به مذاکرات ملی از مشارکت در آن امتناع کردند.

احزاب مخالف معتقدند که اتحادیه کل کارگری نقش مهمی در انقلاب و عرصه سیاسی کشور داشته است.

25-04:17

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها