جبهه النصره: بیروت را به آتش می کشیم

جبهه النصره: بیروت را به آتش می کشیم
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 10:22

گروهک تروریستی جبهه النصره به میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان هشدار داد که بیروت را به آتش خواهد کشید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر اطلاع رسانی گروهک تروریستی جبهه النصره در سوریه با انتشار بیانیه ای، ادعای دخالت حزب الله لبنان در امور سوریه را بار دیگر تکرار کرد.

این گروهک تروریست به میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان، 24 ساعت مهلت داد تا به "دخالت" موهوم "حزب الله" لبنان در سوریه پایان دهد و تهدید کرد که این بیانیه، آخرین هشدار به میشل سلیمان است و 24 ساعت پس از آن، بیروت را به آتش خواهد کشید.

 

جبهه النصره، یک گروهک تروریست سلفی است که اواخر سال 2011 و در جریان وقایع سوریه تشکیل شد و عناصر آن، مرتکب جنایت های تروریستی متعدد در حلب و دمشق شده اند.

این گروهک که نام آن، در فهرست سازمان های تروریست بین المللی درج شده، علاوه بر ادامه فعالیت های تروریستی در سوریه، اکنون تهدید کرده که لبنان را به آتش می کشد.

 

این گروهک تاکنون در هیچ یک از بیانیه های خود، به خطر رژیم صهیونیستی برای مسلمانان اشاره ای نداشته و به هیچ وجه درباره آزادسازی اراضی اشغالی به جای کشتن شهروندان بی گناه و غیرنظامی، سخنی به میان نیاورده است.

"عدنان منصور" وزیر امور خارجه دولت موقت لبنان در واکنش به این تهدید، هرگونه دخالت مستقیم حزب الله در سوریه را تکذیب و تاکید کرد که نیروهای حزب الله تنها به منظور دفاع از مردم لبنان، در روستاهای مرزی لبنان حضور دارند و در عملیات نظامی در داخل سوریه هیچ گونه مشارکتی ندارند.


منصور تاکید کرد: لبنان همچنان به سیاست کناره جویی از درگیر شدن در بحران سوریه پایبند است و قصد دخالت در امور دیگری به ویژه امور داخلی سوریه را ندارد.
وی افزود: اگر طرف هایی در لبنان دعوت به جهاد در سوریه کنند، این به آن معنی نیست که دولت لبنان در قبال آن مسئول است.

 

حزب الله نیز به نوبه خود اتهامات مختلف درباره شرکت داشتن عناصر این حزب در درگیری های ارتش سوریه با گروه های مسلح را تکذیب؛ و تاکید کرده است که سلاح و امکانات حزب الله برای مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی است.

26

پربیننده ترین خبرها