ایجاد فتنه مذهبی در منطقه؛ راهبرد آمریکایی-صهیونیستی

ایجاد فتنه مذهبی در منطقه؛ راهبرد آمریکایی-صهیونیستی
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 15:01

دمشق، العالم - معاون وزير اطلاع رساني سوريه، آمريكا و رژيم صهیونیستی را به تلاش براي روشن كردن آتش فتنه طايفه اي در منطقه از طريق دامن زدن به بحران سوريه متهم كرد.

"خلف المفتاح" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، ضمن هشدار درباره تلاش هايي كه براي درگير كردن كشورهاي منطقه با بحران سوريه صورت مي گيرد، اظهار داشت: سردمداران آمريكا و رژیم صهیونیستی در 50 سال گذشته همواره درصدد رسيدن به هدف استراتژيك خود در منطقه از طريق ايجاد فتنه طايفه اي و مذهبي بوده اند و اكنون نیز تلاش مي كنند تا از طريق ايجاد فتنه مذهبي و طايفه اي در سوريه به این هدف خود برسند.

 

وي تاکید کرد: تلاش براي درگير كردن طرف هاي منطقه اي در بحران سوريه، يك هدف استراتژيك براي آمريكا و رژيم صهيونيستي است.

معاون وزير اطلاع رساني سوريه همچنين با اشاره به بحران ایجاد شده در این کشور، گفت: ارتش سوريه همواره سياست تجمیع تروریست ها را در مناطقي مشخص در سوریه اجرا كرده و اجازه نداده كه عناصر مسلح در همه مناطق جغرافيايي سوريه پخش شوند و اين سياست در راستاي استراتژي كارآمد نيروهاي ارتش سوريه براي نبرد با گروه هاي مسلح تروريستي در مناطق مختلف سوريه است.

 

المفتاح در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور سوریه، تصریح کرد: بشار اسد در سخنان چند روز پیش خود اعلام كرد که خطر استراتژيك از سوريه دور شده و اين بدان معناست كه ارتش سوريه در زمينه يكسره كردن اوضاع و ايجاد موازنه قوا به دستاوردهاي نظامي خوبي دست يافته است.

وي با اشاره به پیروزی های اخیر ارتش سوریه علیه تروریست ها، تاكيد كرد: ارتش سوريه در اجراي عمليات نظامي خود، به جان غيرنظاميان توجه بسياري دارد و همه تلاش خود را به كار مي گيرد كه در زمان اجراي عمليات نظامی عليه عناصر مسلح، جان غيرنظاميان به خطر نيفتد.

 

معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه، اظهار داشت: آنچه امروز در سوريه مي گذرد، درگيري بر سر هويت مذهبي يا ديني اين كشور نيست، بلكه بر سر مذهب سياسي دولت است چرا كه سوريه كشوري در زمره كشورهاي محور مقاومت است و پرچم دفاع از ماهيت عربي را در دست دارد.

المفتاح درباره ادعاهاي موجود درخصوص حضور نيروهاي حزب الله در سوريه نیز گفت: اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل به سوريه، چند ماه پيش به حضور بيش از 40 هزار تروريست كه از كشورهاي ديگر به سوريه آمده اند، اذعان كرد ولي كسي درباره حضور نيروهاي حزب الله در سوريه سخني نگفته است.

 

وی تصريح كرد: آمريكا و رژیم صهیونیستی همواره خواهان جنگ نيابتي و اداره كردن جنگ ها از پشت صحنه هستند و تلاش مي كنند تا كشورهاي لبنان، اردن ، تركيه و عراق يا ساير كشورها را در بحران سوريه درگير كنند.

این مقام سوری، افزود: اين تلاش ها فايده اي نخواهد داشت زيرا با گذشت دو سال از شروع بحران سوريه، همه برگه ها رو شده و مشخص شده است كه مساله در سوريه، ضربه زدن به مجموعه مقاومت و خارج كردن آن از معادلات منطقه به نفع رژيم صهيونيستي است.

 

معاون وزير اطلاع رساني سوريه همچنین درباره تلاش ها براي از بين بردن مرزهاي جغرافيايي در بحران سوريه و به وجود آوردن مرزهاي مذهبي و طايفه اي در این کشور هشدار داد و گفت: مرزهاي سياسي در منطقه، منعكس كننده مرزهاي ژئو فرهنگي نيست و از اين رو دشمنان تلاش مي كنند تا ضربه زدن به مقاومت را از سوريه شروع كنند و سپس اين وضعيت را به كشورهاي ديگر يعني لبنان، عراق، فلسطين و ايران انتقال دهند.

25-22:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها