الاسیر: طرفدارانم در سوریه می جنگند!

الاسیر: طرفدارانم در سوریه می جنگند!
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 17:13

تنها چند روز پس از آنکه سلفی های لبنان در پی شکست های شورشیان مسلح به خصوص جبهه النصره از ارتش سوریه در القصیر فتوای جهاد دادند، اکنون به صورت علنی اعلام می کنند که طرفدارانشان در سوریه در حال جنگ هستند، مساله ای که چندان نیاز به تایید و توضیح از طرف آنها نداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در همین راستا شیخ سلفی - وهابی بنام احمد الاسیر که یکی از صادر کنندگان این فتوا در شهر جنوبی صیدا بود، به شکل رسمی اعتراف کرد که نیروهای مسلح طرفدار وی در خاک سوریه حضور دارند و با ارتش و نظام این کشور در حال جنگ هستند.

شیخ سلفی جنوب لبنان، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد بلال بن ریاح شهر صیدا ایراد کرد، گفت: نمی خواهم این مساله به عنوان سرّ باقی بماند؛ هم اکنون که من با شما سخن می گویم، برادران شما از این مسجد، مشغول جنگ در سوریه هستند.

منابع خبری لبنانی به تازگی گزارش دادند که این شیخ سلفی، اخیرا نزدیک به 2000 جوان را در مناطقی در شمال لبنان توسط عناصر مجرب آموزش داده و قرار است بزودی آنها به منظور جنگ با نظام سوریه، عازم این کشور شوند، مساله ای که با مخالفت عمده لبنانی ها مواجه شد، چرا که میانگین سنی افرادی که توسط الاسیر برای جنگ در سوریه جذب شده بودند کمتر از 16 سال بود و خود نشان از شستشوی شدید مغزی آنها از طرف این شیخ سلفی و حامیان قطری آنها دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها