با رسیدن به 92 نفر؛

تعداد اعتصاب کنندگان در زندان گوانتانامو افزایش یافت

تعداد اعتصاب کنندگان در زندان گوانتانامو افزایش یافت
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 17:14

العالم - منابع نظامی در زندان گوانتانامو از افزایش اعتصاب غذای زندانیان به 92 تن خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی هتک حرمت به قرآن کریم در زندان گوانتانامو و درگیری خونین زندانیان با محافظان زندان در 13 آوریل تعداد اعتصاب غذا کنندگان در گوانتانامو افزایش یافته است و بر اساس اعلام مقامات این زندان به 92 تن رسیده است.

این تعداد بر اساس گزارش پزشکان زندان به تایید مقامات نظامی زندان گوانتانامو رسیده است.

166 زندانی در گوانتانامو در حبس هستند و وکلای زندانیان بارها اعلام کردند تعداد زندانیانی که در اعتصاب غذا به سر می برند بیش از میزان اعلام شده مقامات نظامی است.

مقامات پزشکی زندان گوانتانامو اعلام کردند اخیرا به 17 تن از زندانیان به دلیل شدت کاهش وزن، مایعات تزریق کردند، زیرا این افراد در وضعیت خطرناکی قرار گرفته بودند.

بیشتر این زندانیان که مدت هاست بدون تفهیم اتهام و محاکمه برای سال های طولانی در زندان به سر می برند، به دلیل شرایط غیر انسانی این زندان از ماه فبریه دست به اعتصاب غذا زده اند.

در 13 آوریل زندانبانان زندان گوانتانامو برای شکستن اعتصاب غذای زندانیان تلاش داشتند تا برخی از آنها را به سلول های انفرادی منتقل کنند که این اقدام باعث درگیری زندانیان با محافظان زندان شد.

پس از حمله یازده سپتامبر سال 2001 زندان گوانتانامو تاسیس شد و بر اساس قانونی که دیوان عالی آمریکا صادر کرد، دادگستری این کشور اجازه یافت تا افراد را به ظن تروریست بودن برای مدت های طولانی در زندان بدون تفهیم اتهام و محاکمه نگاه دارد.

این اقدام با مخالفت تمامی سازمان های بین المللی و حقوقی مواجه شده است.

مردم آمریکا نیز بارها با تظاهرات در مقابل کاخ سفید و دیوان عالی آمریکا خواستار تعطیلی گوانتانامو شدند.

بسته شدن گوانتانامو یکی از شعارهای باراک اوباما در مبارزات تبلیغاتی دوره اول ریاست جمهوری اش بود؛ شعاری که تاکنون محقق نشده است.

 

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها