تامین امنیت مرسی و دردسر نیروهای امنیتی مصر

تامین امنیت مرسی و دردسر نیروهای امنیتی مصر
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 21:44

اطراف مسجد الرحمن الرحيم در جاده صلاح سالم به يك مركز نظامي تبديل شده است به گونه اي كه نيروهاي گارد رياست جمهوري و امنيت مركزي و دستگاه هاي پليس حضورشان را در آنجا دقايقي بعد از ورود محمد مرسي رئيس جمهوري مصر براي برگزاري نمازجمعه در مسجد افزايش دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این خبری بود که امروز روزنامه مصری الیوم السابع از نماز جمعه یکی از مساجد قاهره مخابره کرد. بر اساس این گزارش، نيروهاي گارد رياست جمهوري و مسئولان مسجد الرحمن الرحيم پنج سجاده در صف اول مسجد براي مرسي و همراهانش قرار دادند و نيروهاي گارد رياست جمهوري در اطراف مسجد مراكز بازرسي امنيتي ايجاد كرده و نمازگراران را قبل از عبور از ميان درهاي الكتروني در ورودي مسجد بازرسي كردند.
نيروهاي گارد رياست جمهوري اصرار ورزيدند كه تابوت يكي از درگذشتگان كه براي نمازگزاردن بر آن به محل منتقل شده بود از درهاي الكتروني از بين احتمال بمب گذاري در آن عبور داده شود.
وزير اوقاف و خطيب نماز جمعه مسجد الرحمن الرحيم گفت: ما يك علم سودمند و يك علم زيان آور داريم و مهم چگونگي استفاده از اين علم و شيوه رساندن آن به ديگران است و استفاده از علم در اطاعت از خداوند متعال جايگاه و منزلت صاحب آن را بالا مي برد.
پس از پايان مراسم نماز جمعه، محمد مرسي و استاندار قاهره و طلعت عفيفي وزير اوقاف نماز را بر پيكر فرد متوفي در مسجد الرحمن الرحيم بجاي آوردند.
صدها نفر از نمازگراران طرفدار محمد مرسي در داخل مسجد از برگزاري نماز جمعه در حمايت از مرسي از جمله شعار دادند كه "مرسي دوستت داريم" ، "رئيس جمهور دوستت داريم"، "خدايا به مرسي و همراهانش ياري رسان" و "اي مرسي دشواري ها را پشت سرخواهيم گذاشت".
نيروهاي گارد رياست جمهوري مصر بعد از پايان مراسم نمازجمعه و با وجود شعار در طرفدار ي از مرسي، به سرعت به محل شتافته تا امنيت را براي خروج وي از مسجد تامين كنند.

گفته می شود عبور و مرور مرسی در شهر قاهره و برقراری امنیت برای وی به یکی از دردسرهای عمده مردم پایتخت تبدیل شده است، او هر هفته نماز جمعه را در یکی از مساجد شهر به جا می آورد و به تازگی نیز هماهنگی نزدیکی با اعضای اخوان صورت گرفته تا باحضور گسترده خود در مسجدی خاص، از ورود مخالفان مرسی خودداری کنند.

مرسی سابقه چند بار فرار از مسجد به دلیل حضور مخالفان را دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها