روایت فعال بحرینی از احضارش توسط حکومت

روایت فعال بحرینی از احضارش توسط حکومت
جمعه 6 ارديبهشت 1392 - 22:37

دبيركل " جمعيت دموكرات وحدت محور بحرين "اتهام تحریک علیه رژیم را که در اثنای تحقیق و بازپرسی به وی تفهیم شده بی اساس و نخ نما و به منظور ساکت کردن صداهای معترض دانست.

فاضل عباس روز جمعه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: احضار من به اداره بازپرسی به اتهام توهین و تحریک علیه نظام بود که این اتهام توخالی صرفا برای ساکت کردن صدای معترضان است.
وی خاطرنشان کرد دادستانی کل اتهام تحریک علیه نظام را بی اعتبار شمرده و در محاکمه های قبلی نیز آن را به شمار نیاورد؛ از این رو این اتهام شامل مرور زمان و نخ نما شده است.
عباس با تاکید بر این مهم که مسولان برخی اطلاعات غیر واقعی درباره جزئیات احضارش را منتشر کرده اند که دفتر سیاسی جمعیت دمکرات به زودی بیانیه ای در این باره صادر خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در خلال احضارم به اداره بازپرسی به موضوع استفاده گسترده وزارت کشور از گازهای سمی و گلوله ساچمه ای و نیز شکنجه و محاکمه های غیر قانونی پرداختم و تاکید کردم که این اعمال جرایمی است که گزارش کمیته حقیقت یاب ، سازمان دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل وقوع آنها را تایید کرده است.
فاضل عباس در ادامه با اشاره به این مساله که اگر مانند نبیل رجب که مدتی بعد از احضار، بازداشت شد من نیز بازداشت شوم رژیم و دستگاه قضایی به شدت زیر سوال خواهند رفت زیرا طبق نظر هیات منصفه هیچ اتهام واقعی علیه من وجود ندارد؛ تصریح کرد: با تعداد زیادی از سازمان های حقوقی و سیاسی تماس گرفته و آنها را در جریان بازپرسی دیروز خود قرار داده است از این رو در اتفاقات احتمالی آینده تمام دنیا درجریان حوادثی که  برای او در داخل و خارج از زندان رخ داده قرار خواهند گرفت.
عباس تاکید کرد مساله اساسی این است که حکومت باید به ملت بازگردانده شود تا مردم خودشان حاکمان را انتخاب کنند.
دبيركل " جمعيت دموكرات وحدت محور بحرين" گفت: رژیم مدعی است که بحرین یک کشور دمکراتیک است اما جایی که مخالفان نتوانند نظر خود را ابراز کنند دموکراسی وجود ندارد.
وی افزود: آل خلیفه با تلاش برای حذف چهره های بارز انقلاب خودش را در برابر حامیان غربی اش و بخصوص امریکا رسوا کرد زیرا اقداماتی مانند بازداشت هشام الصباغ و منحل کردن جمعیت امل مغایر با آزادی بیان و مخالف قوانین مربوط به جرایم است که توسط دستگاه قضایی بحرین تدوین شده است.
AM – 26 – 15:25

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها