اقدام مشکوک خطیب فلوجه پس از آرام شدن اوضاع

اقدام مشکوک خطیب فلوجه پس از آرام شدن اوضاع
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 11:31

درحالیکه مسئولان عراقی همه تلاش خود را برای آرام کردن اوضاع و پایان دادن به فتنه انگیزی ها به کار گرفته اند، خطيب جمعه "فلوجه" در اقدامی تحریک آمیز لباس نظامي بر تن كرد و مردم به جنگ با دولت فراخواند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "شیخ علي محيبس البصري" خطيب جمعه در فلوجه در استان الانبار (غرب عراق) در برابر مردم لباس نظامي بر تن كرد و در اظهاراتی فتنه انگیزانه، مدعی شد: "اهل سنت در عراق اقليت نيستند، بلكه اكثريت ساكت هستند و صداي خود را بالا خواهند برد".

يادآور مي شود در سه روز گذشته در فلوجه در غرب بغداد درگيري هاي شديدي در مناطق مختلف بين افراد مسلح و نيروهاي پليس فدرال روی داده و پليس از شهر خارج شده و نيروهاي ویژه الانبار و پليس محلي جايگزين آنها شده اند.

اظهارات فتنه انگیزانه خطیب جمعه فلوجه درحالی است که استاندار "صلاح الدین" تأکید کرده است ساکنان منطقه "سلیمان بیک" با حمایت نیروهای امنیتی به منازل خود بازگشته، و عشایر این منطقه با امضای سندی جنگ داخلی و ریختن خون شهروندان عراقی را تحریم کردند.

"احمد عبدالله" گفت: بحران منطقه سلیمان بیک در استان صلاح الدین پایان یافت، و مردم با حمایت نیروهای ارتش و پلیس به منازل خود بازگشته اند.

شیوخ عشایر منطقه سلیمان بیک دیروز از توافق خود برای اعلام آتش بس و خروج عناصر مسلح از این منطقه قبل از ورود نیروهای ارتش عراق خبر دادند.

استاندار صلاح الدین نیز اعلام کرده که نوری مالکی نخست وزیر عراق به او اختیار داده است که شخصا در خصوص منطقه سلیمان بیک تصمیم گیری کند.

استانداری صلاح الدین پنج شنبه گذشته اعلام کرد که ارتش عراق به استانداری مهلت داده تا عناصر مسلحی را که با نیروهای پلیس محلی درگیر شده و شماری را به قتل رسانده اند تحویل دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها