مهلت 24 ساعته برای تحویل قاتلان سربازان عراقی

مهلت 24 ساعته برای تحویل قاتلان سربازان عراقی
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 16:40

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، فرمانده عملیات ارتش در استان الانبار، به تحصن کنندگان 24 ساعت مهلت داد که 5 تروریستی را که به قتل نیروهای ارتش متهم هستند، به نیروهای امنیتی تحویل دهند.

در همین حال، تلویزون عراق از اعلام مقررات منع آمد و شد از ساعت 21 تا 4 بامداد در استان انبار خبر داد.
فرانس پرس نیز از کرکوک گزارش داد که نیروهای پیشمرگ کرد، در مناطق اطراف شهر کرکوک در شمال عراق مستقر شده اند.

دبیرکل وزارت پیشمرگان کرد در بیانیه ای مدعی شده است: پس از مذاکره با استاندار کرکوک، مقرر شد نیروهای پیشمرگ کرد برای "پر کردن خلأ امنیتی" و "حمایت از شهروندان" در مناطق مختلف به ویژه اطراف کرکوک مستقر شوند.

 

از سوی دیگر، گزارش ها حاکی از آن است که همزمان با تلاش همه جانبه مسئولان عراقی برای آرام کردن اوضاع و پایان دادن به فتنه انگیزی ها، خطيب جمعه "فلوجه" در اقدامی تحریک آمیز لباس نظامي بر تن كرد و مردم را به جنگ با دولت فراخواند.
"شیخ علي محيبس البصري" خطيب جمعه در فلوجه در استان الانبار (غرب عراق) در برابر مردم لباس نظامي بر تن كرد و در اظهاراتی فتنه انگیزانه، مدعی شد: "اهل سنت در عراق اقليت نيستند، بلكه اكثريت ساكت هستند و صداي خود را بالا خواهند برد".


يادآور مي شود در سه روز گذشته در فلوجه در غرب بغداد درگيري هاي شديدي در مناطق مختلف بين افراد مسلح و نيروهاي پليس فدرال روی داده و پليس از شهر خارج شده و نيروهاي ویژه الانبار و پليس محلي جايگزين آنها شده اند.

پربیننده ترین خبرها