رايزني روسيه در لبنان براي حل بحران سوريه

رايزني روسيه در لبنان براي حل بحران سوريه
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 19:48

بيروت، العالم - معاون وزير امور خارجه روسيه، راهکار سياسي را بهترين راه براي بحران سوريه برشمرد و تاکید کرد كه مسكو به تلاش هاي خود در اين زمينه ادامه مي دهد.

گزارش فاطمه عواضه خبرنگار العالم در بيروت كه به پي گيري ديدارهاي ميخائيل بوگدانوف معاون وزير امور خارجه روسيه با مسئولان لبناني و اظهارات وي در اين ديدارها پرداخته، حاكي از آن است كه روسيه در اغلب موضوعات و به ويژه درخصوص سوريه، مواضعي نزديك و هماهنگ با لبنان دارد و از اين جهت نقطه نظرات مسئولان لبناني براي بوگدانوف ملموس بود.

براساس اين گزارش، بوگدانوف در بيروت، همۀ وقت خود را به موضوع سوريه و بررسي راه هاي حل بحران اين كشور و جنگ عليه دمشق اختصاص داد و به نقطه نظرات مسئولان لبناني درخصوص اوضاع سوريه گوش فرا داد و همچنين نقطه نظر روسيه و نيز نگراني اين كشور از احتمال دخالت خارجي در سوريه را به اطلاع آنان رساند.

 

يك ديپلمات سوري در بيروت گفت: ما بارها تاكيد كرده ايم كه بحران اين كشور جز از راه سياسي حل و فصل نمي شود و براي اين منظور بايد بندهاي بيانيه ژنو كه اصول راهكارهاي سياسي براي حل بحران سوريه درآن مطرح شده است، درنظر گرفته شود.

بوگدانوف همچنين از ديدار با مسئولان ارشد حزب الله ابراز خرسندي كرد و قول داد كه چنين ديدارهايي تكرار شود ، اين درحالي است كه " محمد رعد " از رهبران حزب الله گفت كه در اين ديدار ، تلاش هاي روسيه براي برقراري امنيت و ثبات در منطقه و باز كردن راه براي راه حل سياسي بحران در سوريه مورد توجه قرار گرفت.

 

ميخائيل بوگدانف كه روز جمعه (6 ارديبهشت ماه 1392) وارد لبنان شد، قبل از اين كه سفر خود را به پايان برساند، اين مساله را درك كرد كه در لبنان، "اختلاف نظر" اصل و اساس حيات سياسي به شمار مي رود.

روسيه مي داند كه لبنان كشوري است كه بيشتر از ساير كشورهاي منطقه تحت تاثير تحولات منطقه قرار مي گيرد و درعين حال، دروازه ورود به دمشق نيز به شمار مي آید.

بوگدانوف در سفر به لبنان با مقامات سیاسی این کشور از جمله میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان و همچنین مسؤولان حزب الله دیدار و گفت وگو کرد.

23:44.26

پربیننده ترین خبرها