سلاح شيميايي، بهانۀ نخ‌نما شدۀ آمریکا

سلاح شيميايي، بهانۀ نخ‌نما شدۀ آمریکا
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 22:44

دمشق، (العالم)- دبير مجلس نمايندگان سوريه تاكيد كرد: ارتش سوريه نيازي به استفاده از سلاح شيميايي در برابر گروه هاي مسلح ندارد، زيرا به اندازه کافی قدرتمند است و هنوز همه توان نظامي خود را براي برخورد با اين گروه ها به كار نگرفته است.

خالد العبود روز شنبه در مصاحبه با شبكه العالم تصريح كرد: وضعيت ميداني نبرد در سوريه و قدرت نظامي اين كشور حاكي است كه ارتش نيازي به استفاده از سلاح شيميايي ندارد، زيرا تاكنون حتي از يك پنجم توان آتشي كه در اختيار دارد استفاده نكرده است.
عبود افزود: آمريكا به دنبال سندسازي براي متهم كردن نيروهاي مسلح سوريه و خارج كردن خود از تنگنايي است كه به خاطر حمايت از گروه هاي مسلح در آن گرفتار شده است.

 

وي در اين زمينه تاكيد كرد: آمريكا به خوبي مي داند كه سوريه نيازي به استفاده از سلاح شيميايي نداشته است و سردرگمي آمريكا و غرب در اين زمينه بدان خاطر است كه آن ها به دنبال استفاده از داده هاي فرضي براي بهره برداري هاي سياسي هستند.

عبود با اشاره به تناقض در اظهار نظر مقامات آمريكايي در زمينه اتهام سوريه به استفاده از سلاح شيميايي خاطر نشان كرد: آمريكا در صدد چنگ زدن به دستاويزي براي دستيابي به برگ برنده در عرصه سياسي است تا آن را در مذاكرات با روسیه بكار گيرد.

 

دبير مجلس نمايندگان سوريه افزود: هياهوي موجود در زمينه اتهام به ارتش سوريه، پس از مدت كوتاهي در رسانه ها فروكش خواهد كرد و به محض انجام برخي چانه زني ها و تسويه حساب ها ميان قدرت ها [آمريكا، روس ...] كنار گذاشته مي شود، زيرا رويارويي سياسي قدرت ها صرفا در زمينه بحران سوريه نيست بلكه شامل پرونده هاي متعددي در منطقه است.

عبود همچنين گفت: ميان روسيه و آمريكا درباره يكسري مسائل مهم [منطقه] توافقاتي صورت گرفته است و طرف هاي ديگر مانند فرانسه، انگليس، عربستان و برخي كشورهاي ديگر تلاش مي كنند درباره بحران سوريه تماس هايي با روسيه برقرار كنند تا در مذاكرات دوجانبه جايگاهي براي خود كسب كنند.

 

دبير مجلس نمايندگان سوريه تاكيد كرد: آمريكا در زمينه پرونده سوريه شكست خورده است به همين دليل در صدد است برگ هاي برنده اي به دست آورد تا از آن ها درباره پرونده هاي ديگر منطقه بهره برداري كند و وادار به خروج از منطقه نشود.


MKH-26-22:39

پربیننده ترین خبرها