فعال عربستانی: تغییر آل سعود اجتناب ناپذیر است

فعال عربستانی: تغییر آل سعود اجتناب ناپذیر است
يکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 11:48

العالم - فعال سیاسی عربستانی با اشاره به ناتوانی دولت سعودی در برابر گسترش اعتراضات تأکید کرد، تغییرات سیاسی در این کشور اجتناب ناپذیر است.

"علی الاحمد" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم، گفت: دیر یا زود انقلابی بزرگ در عربستان آغاز خواهد شد، و تغییرات سیاسی مهمی به علت گسترش اعتراضات و تداوم بازداشت و سرکوب مردم حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به ناتوانی رژیم حاکم در برابر گسترش اعتراضات افزود: من معتقدم که اگر تظاهرات گسترده ای در سراسر عربستان به صورت متوالی مثلاً 10 روز برگزار شود، رژیم حاکم فروخواهد ریخت.

علی الاحمد با اشاره به محاکمه "الخضر" استاد دانشگاه "القصیم" و عضو مرکز حقوق مدنی و سیاسی «حسم» اظهار داشت: الخضر نباید محاکمه شود، بلکه وی به دلیل اینکه از برجسته ترین کارشناسان علم فقه تطبیقی است باید از او تقدیر کرد.

این فعال سیاسی عربستانی ادامه داد: الخضر و امثال وی دیدگاه هایی جدید و مغایر با دیدگاه های رژیم حاکم دارند؛ این افراد خواستار تقسیم درآمدهای به دست آمده از منابع ملی و مشارکت مردم در قدرت هستند به همین دلیل رژیم حاکم آنها را برای خود خطرناک می داند. 

وی افزود : الخضر خواهان برقراری عدالت در عربستان است و با سیاست های حاکم مخالف است، زیرا این سیاست ها مغایر با اسلام است؛ به عبارت دیگر اقدامات نظام حاکم غیراسلامی است.

28-19:06

پربیننده ترین خبرها