عالم عراقی درباره "نفوذی ها" هشدار داد

عالم عراقی درباره
يکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 11:58

عالم عراقی و از شیوخ بارز اهل سنت عراق حمله به نیروهای ارتش و پلیس را تحریم کرد و درباره حضور "نفوذی ها" بین تظاهرکنندگان و معترضان هشدار داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "عبدالمالک السعدی" حمله به نیروهای ارتش و پلیس را حرام اعلام کرد و از تظاهرکنندگان خواست که مانع ورود افراد نقابدار و نفوذی به صفوف خود شوند. 
السعدی در بیانیه ای اعلام کرد : حمله نفوذی ها به نظامیان با توجه به اینکه نظامیان دست به سلاح نبرده اند و به تظاهرکنندگان حمله نکرده اند، تأسف آور است.
السعدی اظهار داشت: حمله به نظامیان و قتل آنها حرام است . 
السعدی با ابراز تأسف از کشته شدن چند نظامی به دست افراد ناشناس در روزهای گذشته تأکید کرد: نفوذی ها و مزدوران اقدام به قتل نظامیان برای ایجاد اختلاف میان اقشار مختلف مردم عراق می کنند.
السعدی با درخواست از تظاهرکنندگان برای جلوگیری از ورود افراد ناشناس به جمع خود گفت : دولت باید حساب نفوذی ها را از تظاهرکنندگان جدا کند.
تعدادی از علمای استان صلاح الدین در شمال عراق نیز پنجشنبه گذشته (25 آوریل) حمله به نیروهای ارتش و پلیس را حرام دانستند و برگزاری مسالمت آمیز تظاهرات را خواستار شدند .
10 قبیله در استان صلاح الدین نیز در پی حوادث اخیر ارتش و پلیس را متعلق به همه مردم خواندند و اعلام کردند که مانع تعرض به نیروهای ارتش و پلیس خواهند شد .
نوری مالکی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دیروز اعلام کرد، کسانی که نیروهای امنیتی را نزدیک محل تظاهرات مردم به قتل رساندند ، به سزای اعمالشان خواهد رساند .
مالکی همچنین از تظاهرکنندگان خواست که " جنایتکاران " را از میان خود دور کنند .
ارتش و پلیس روز 23 آوریل برای یافتن مجرمینی که چند روز پیش تعدادی نظامی را کشته و در میان تظاهرکنندگان و تحصن کنندگان شهر الحویجه پنهان شده بودند ، عملیاتی را اجرا کردند که درگیریهای ناشی از این عملیات 50 کشته و 110 زخمی برجای گذاشت. از آن تاریخ حمله افراد مسلح به ایست های بازرسی و گشتی های ارتش و پلیس تشدید شده است .

پربیننده ترین خبرها