سیاستمدار اردنی: امان وارد جنگ با سوریه نمی شود

سیاستمدار اردنی: امان وارد جنگ با سوریه نمی شود
يکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 13:10

نماینده سابق پارلمان اردن تأکید کرد، فشارهای آمریکا و کشورهای غربی و عربی برای کشاندن اردن به جنگ با سوریه بی نتیجه بوده و موضع کشورش در خصوص بحران سوریه همواره ثابت بوده است.

"حماده فراعنه" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم با اشاره به سفر اخیر پادشاه اردن به آمریکا اظهار داشت: ملک عبدالله یک هفته کامل در واشنگتن ماند و طی 5 جلسه با کمیسونهای مالی و دفاعی کنگره آمریکا و چند تن از شخصیت‌های بارز از جمله رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
فراعنه با بیان اینکه پادشاه اردن در این دیدارها بر 3 نکته تأکید کرده؛ خاطرنشان کرد: پادشاه به دولت آمریکا توصیه کرد که در سوریه دخالت نظامی نکند .. وی همچنین تأکید کرد که تحت هیچ شرایطی حتی یک سرباز اردنی پای خود را داخل خاک سوریه نخواهد گذاشت، و آمریکا اگر به دنبال راه حل است، این امر باید با هماهنگی روسیه انجام شود.
فراعنه درباره حضور نظامیان آمریکایی در خاک اردن مدعی شد: حضور محدود نظامی آمریکا در اردن را نباید به منزله سیاست آشکار اردن (در قبال سوریه) در نظر گرفت .. اردن از همان ابتدا همواره اعلام کرده که مخالف هرگونه راه حل نظامی برای بحران سوریه است، و هیچ راه کاری غیر از حل و فصل سیاسی، و نشستن همه طرفها پای میز مذاکره وجود ندارد.
فراعنه تأکید کرد: اردن با هرگونه راه حل نظامی در سوریه مخالف است، بنابراین درحالیکه نظام سوریه توانست پایداری کند و قدرتهای متخاصم نتوانستند این نظام را سرنگون کنند، چگونه می‌توان انتظار داشت که اردن این راه شکست خورده را دنبال کرد.
وی ادعای رئیس اداره تحقیقات دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را بی اساس و نادرست خواند و گفت: این ادعا به هدف تأثیرگذاری بر (نتایج) سفر ملک عبدالله به واشنگتن مطرح شد، و بین اردن و اسرائیل در خصوص موضع آمریکا (درباره سوریه) چالشهایی وجود دارد.
فراعنه خاطرنشان کرد: امان به هیچکدام از سربازان دشمن صهیونیستی اجازه نخواهد داد از طریق حریم هوایی یا زمینی اردن به منطقه‌ای پیش روی کنند.
فراعنه تأکید کرد: موضع اردن درباره بحران سوریه از آغاز این بحران ثابت بوده و اردن تنها کشور (عربی) است که با فشارهای آمریکایی، اروپایی و عربی برای ورود به این بحران مخالفت کرده، و بر ضرورت حل سیاسی بحران تأکید کرده است.
MKH-27-18:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها