دروغ پراكنيهاي الجزيره قطر كار دستش داد

دروغ پراكنيهاي الجزيره قطر كار دستش داد
يکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 19:18

شبكه ماهواره اي الجزيره قطر پيش از شروع بیداری اسلامی كه از تونس آغاز شد و بساط ديكتاتوري زين العابدين بن علي را برچيد، توانسته بود جایگاهی را برای خود نزد افكار عمومي عربی منطقه کسب کند؛ اما با ادامه انقلابها در کشورهای عربي ماهيت این شبکه رو شد و مردم مسلمان منطقه به پيوند پشت پرده اين شبكه با منافع صهيونيستي و آمريكايي پي بردند.

شبكه الجزيره قطر در حالیکه در جریان انقلاب هاي تونس و مصر اینگونه وانمود می کرد رسالتش حمايت از انقلاب هاي مردمي در برابر حكومت هاي ديكتاتوري است؛ پس از این انقلابها این رسالت را به دست فراموشي سپرد و در چرخشي آشكار انقلاب هاي يمن و بحرين را ناديده گرفت و به جاي حمايت از مردم، به طرفداري آشكار از حكومت هاي استبدادي در اين كشورها پرداخت.

سياست گذاران و گردانندگان شبكه الجزيره که همان سران قطر هستند، با سرنگوني حكومت هاي استبدادي تونس و مصر و از منظر ديگر سرنگوني حكومت هاي رقيب قطر، احساس پيروزي و غرور مي كردند، در مرحله بعد پا را فراتر گذاشتند و در صدد گرفتن جايگاه مصر در منطقه و همچنين به حاشيه راندن عربستان بر آمدند.

الجزيره قطر در اين مرحله آگاهانه رسالت خبري را زیر پا گذاشت به صورتیکه به طمع كسب قدرت براي سران قطر از هيچ كوششي حتي اقدامات مغاير با رسالت حرفه ای خبري ابايي نداشت.

همراه شدن باغرب به ويژه آمريكا و همچنين رژيم صهيونيستي براي بحراني كردن وضعيت سوريه و ضربه به محور مقاومت اوج حماقت سران و گردانندگان الجزيره قطر بود كه با پخش گزارش هاي جهت دار در باره دستاوردهاي گروه هاي مسلح و تروريست كه از آنها به عنوان انقلابي ياد مي كند، نقش پاشيدن بنزين بر روي آتش بحران سوريه را برعهده گرفت كه حاصل آن كشتار زنان و كودكان سوري، آواره شدن شمار زيادي از مردم اين كشور، افزايش فعاليت گروه هاي تروريستي و گسيل آنها به سوريه، تخريب منازل مردم و زير ساخت هاي اين كشور و در يك كلام كشتار مسلمانان و تلاش براي تضعيف محور مقاومت براي خوش خدمتي به آمريكا و رژيم صهيونيستي با هدف كسب قدرت در منطقه است.

براي مردم مسلمان منطقه هم اكنون بيش از پيش آشكار شده است كه دست گردانندگان شبكه الجزيره قطر در دست صهيونيست ها و غرب است و اين شبكه براي بسط نفوذ سران قطر حاضر است خون ملتهای مسلمان را به عنوان تحفه به اربابان غربي و صيهونيستي خود هديه كند.

سردمداران شبكه الجزيره پس از افول جايگاه مصر به دليل مشكلات پس از انقلاب، براي كسب قدرت بيشتر و پشت سرگذاشتن عربستان، حتي به تحريك آفريني قومي و مذهبي نيز در ميان كشورهاي اسلامي مبادرت مي كنند كه نتيجه آن چيزي جز افزايش اختلاف و ريختن خون مسلمانان نمي تواند باشد در حالي كه رسالت كشورهاي اسلامي حمايت از مسلمانان در راستاي ايجاد وحدت، دفاع از امت اسلامي در برابر جنايات رژيم صهيونيستي و غرب است و نه تحليل بردن توان و امكانات ملت مسلمان به نفع استكبار.

تعطيلي دفتر الجزيره قطر در عراق

به هر تقدير دست سياست گذاران و دست اندركاران شبكه الجزيره براي ملت مسلمان و برخي كشورهاي عربي منطقه رو شده است به طوري كه كميته رسانه‌ها و ارتباطات عراق مجوز فعاليت شبكه الجزيره قطر و ديگر شبكه هاي همسو را به اتهام تحريك به خشونت و طايفه‌گري تعليق كرد.

"مجاهد ابوالهيل" رئيس اداره رسانه‌هاي ديداري و شنيداري در كميته رسانه‌ها و ارتباطات عراق نيز پس از انتشار اين خبر صحت آن را تاييد كرد.

تعليق مجوز شبكه‌ الجزيره به معناي آن است كه فعاليت آن در عراق متوقف مي‌شود و ديگر نمي تواند به فعاليت خبري در عراق بپردازد.

تشديد فتنه انگیزی شبكه قطري الجزيره در عراق در حالي صورت گرفت كه اين كشور در هفته گذشته شاهد برخي تظاهرات مشكوك در استان سني نشين الانبار و حملات خونبارضد نيروهاي امنيتي و ارتش در اين منطقه بوده است.

به طوري كه "نوري مالكي" نخست وزير عراق در بيانيه‌اي بازگشت درگيري‌هاي طايفه‌اي در عراق را برنامه ريزي شده عنوان كرد و از كساني كه به صورت مسالمت آميز تظاهرات مي‌كنند خواست جنايتكاراني را كه نيروهاي پليس و ارتش را هدف قرار مي دهند، بين خود راه ندهند.

شبكه تلويزيوني الاخباريه سوريه نيز شبكه الجزيره قطر را به دروغ پراكني درباره تحولات سوريه و خودداري از انعكاس واقعيت ها متهم كرد.

اين شبكه اعلام كرد كه شبكه الجزيره در خبري دروغين مدعي شد كه گروه هاي مسلح بر اتوبان حمص- طرطوس تسلط يافته اند. چنين عملكردي نشان مي دهد كه وظيفه الجزيره اطلاع رساني نيست بلكه در عرصه ترويج اكاذيب و دروغ بافي فعاليت، و تلاش مي كند شايعه و دروغ را در قالب واقعيت به مخاطبانش القا كند.

تلويزيون سوريه از شبكه الجزيره به عنوان دستگاه فتنه افكني قطر ياد و خاطرنشان كرد كه دروغ این رسانه به سرعت بر همگان آشكار شد.

نويسنده : احمد نيكنام

پربیننده ترین خبرها