ارتباط حماس و اخوان در جریان انقلاب مصر فاش شد

ارتباط حماس و اخوان در جریان انقلاب مصر فاش شد
يکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 21:31

رسانه‌های مصری از مکالمات تلفنی مسؤولان حماس و اخوان المسلمین در جریان انقلاب مصر و هماهنگی های آنان در سطوح عالی جهت سرنگونی رژیم مبارک خبر دادند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "المصری الیوم" نوشت، این مکالمات ضبط شده بیانگر هماهنگی‌هایی در سطوح عالی بین اخوان المسلمین مصر و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای استفاده از تجارب این جنبش در جریان درگیری های انقلاب مصر است؛ انقلابی که روز 25 ژانویه 2011 آغاز و سرانجام منجر به سرنگونی رژیم "حسنی مبارک" شد .
این روزنامه مضمون 5 مکالمه تلفنی را منتشر و اعلام کرد که این مکالمه‌های تلفنی را از منابعی عالی رتبه در دستگاه امنیتی دوران مبارک دریافت کرده است؛ المصری الیوم همچنین اسامی مکالمه کنندگان را به صورت حروف اول اسامی ذکر کرده است .
این تماسهای تلفنی قبل و بعد از سرنگونی رژیم مبارک صورت گرفته است؛ در یکی از این مکالمات یک عضو ارشد اخوان المسلمین مصر در روز 24 ژانویه 2011 به یک عضو ارشد حماس می گوید " شما می دانید که دقیقاً باید چه کاری را انجام دهید" و عضو حماس نیز می گوید " بله، شما هم می دانید که اگر شکست بخوریم ، چه وضعی پیش می آید".
در تماسی دیگر نیز یک عضو ارشد حماس به یکی از اعضای ارشد اخوان المسلمین، کناره گیری حسنی مبارک از قدرت را تبریک می گوید و عضو اخوان المسلمین نیز می گوید " شما زیاد به ما کمک کردید و به گردن ما حق دارید ".
حروف اول اسامی مکالمه کنندگان شاید اشاره به محمد بدیع رهبراخوان المسلمین مصر و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس باشد زیرا اسم نفر اولی به صورت ( م ب ) و اسم نفر دومی به صورت ( خ م) در روزنامه المصری الیوم ذکر شده است.
المصری الیوم نوشت : اداره ارتباطات دستگاه امنیتی دوران مبارک این مکالمات تلفنی را ضبط کرد و ارتش پس از حمله تظاهرکنندگان به ساختمان اداره ارتباطات در منطقه الزمالک در غرب قاهره این مکالمات را به دست آورد که به گفته مسئولان امنیتی این مکالمات ضبط شده توسط افسری به نام خالد ثروت به خیرت الشاطر معاون رهبراخوان المسلمین تحویل داده شد .
معتبر بودن این مکالمات تلفنی ضبط شده به این دلیل است که اخوان المسلمین تنها گروهی در مصر است که مکالماتش از روز 15 مه 1971 با مجوز دادستان دادگاه عالی امنیت کشور ضبط می شد .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها