درگیری مبلغ سعودی با نماینده مجلس به دادگاه کشید

درگیری مبلغ سعودی با نماینده مجلس به دادگاه کشید
يکشنبه 8 ارديبهشت 1392 - 21:45

محاکمه یکی از مبلغان سعودی به اتهام توهین به یکی از اعضای مجلس فرمایشی عربستان آغاز شده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رسانه‌های عربستانی به نقل از یک منبع قضائی در عربستان اعلام کردند: عیسی الغیث عضو مجلس شورا از محمد العریفی به دادگاه کیفری ریاض شکایت کرده است .
این منبع قضائی افزود : دادگاه کیفری ریاض برای اینکه وکلای مدافع العریفی دفاعیات خود را آماده کنند، جلسه محاکمه را به روز27 ژوئن موکول کرد .
بر اساس این گزارش، الغیث انتشار قصیده انتقادآمیز از خود را از جرایم اینترنتی می‌داند که مجازاتش یک سال حبس و پرداخت غرامتی به مبلغ 500 هزار ریال (133 هزار دلار) است . الغیث همچنین مطرح شدن اتهام ازدواج "مسیار" ضد خودش را دخالت در امور شخصی خود می داند و تأکید دارد که مجازات این اتهام پرداخت غرامتی به مبلغ 3 میلیون ریال (800 هزار دلار) و 5 سال حبس است.
الغیث تأکید کرده است: من از دادگاه درخواست اشد مجازات را برای العریفی درخواست می کنم.
عضو مجلس شورای سعودی اظهار داشت: من همچنان فحّاشان فعال در توییتر را تحت پیگرد قرار خواهم داد و شکایتم از محمد العریفی و عبدالله الداوود ( که عیسی الغیث را به پیروی از مکتب لیبرالیسم متم کرده) آخرین شکایت نخواهد بود .
روزنامه سعودی " اقتصاد " به نقل از الغیث نوشت که یکی از شخصیت های برجسته برای آشتی دادن وی با العریفی میانجیگری کرده ولی وی قبول نکرده است.
العریفی در جلسه دادگاه که دیروز برگزار شد حضور نیافت بلکه وکلای خود را به دادگاه  فرستاد و رئیس دادگاه نیز دستور داد که خبرنگاران از صحن دادگاه خارج شوند .
الغیث اعلام کرد : عبدالله الداوود در توییتر من را لیبرال توصیف می کند و با این توصیف جان مرا به خطر می اندازد زیرا معنای کُفر از لیبرالیسم فهمیده می شود و شاید برخی افراد جاهل قصد جان مرا بکنند. 
الداوود همچنین الغیث را به حمایت از رانندگی زنان متهم کرده بود .
الداوود از مبلغان افراطی سعودی است که بر لزوم اجبار دختران از سن دو سالگی به رعایت حجاب و پوشاندن صورت تأکید کرده.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها