اشپیگل:

اروپا آسان ترین مسیر اعزام تروریست به سوریه است

اروپا آسان ترین مسیر اعزام تروریست به سوریه است
دوشنبه 9 ارديبهشت 1392 - 12:34

مجله آلمانی اشپیگل با اشاره به سفر آسان عناصر افراطی و تروریستها از اروپا به سوریه تأکید کرد، عضویت جوانان آلمانی در گروه‌های تروریستی در سوریه و همکاری با آنها، مسئولان سرویس های امنیتی آلمانی را نگران کرده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مجله آلمانی "دیراشپیگل" با اشاره به نگرانی مسئولان سرویس‌های امنیتی این کشور از همکاری جوانان آلمانی با گروه‌های افراطی و تروریستی در سوریه خاطرنشان کرد: مسئولان امنیتی آلمان در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر همکاری جوانان آلمانی با گروه های افراطی سلفی برای شرکت در جنگ در سوریه، اظهار نگرانی کرده اند.
بر اساس این گزارش، آژانس اطلاعات داخلی آلمان در حال تعقیب تعدادی از جوانان به ویژه از ساکنان جنوب غربی آلمان است. این جوانان آلمانی در چند تظاهرات که گروه‌های افراطی سلفی برگزار کردند شرکت کرده اند.
دراین گزارش آمده است که سرویس های امنیتی آلمانی پس از پی گیری ناپدید شدن تعدادی از این جوانان متوجه شدند که آنان سوار بر اتوبوس به ترکیه رفته ‌اند تا از طریق مرزهای این کشور به سوریه اعزام شوند.
این مجله آلمانی تأکید کرد، مسئولان امنیتی آلمان از روابط این جوانان با گروه‌های تروریستی در سوریه و به ویژه آموزش‌هایی که در خارج می‌بینند ، و بازگشت آنان به کشور و ادامه جنگ ضد مواضع دیگر در کشورشان نگران هستند.
دیراشپیگل به نقل از "هانس پیتر فریدریش "وزیر کشور آلمان گفته است که برخی عناصر افراطی هنگام اقامت در آلمان تحت نظارت بودند، ولی آن ها اکنون در سوریه در حال جنگ هستند.
این مجله اعلام کرد، یکی از دلایل اصلی رفتن عناصر افراطی از اروپا و آلمان به سوریه، آسان بودن سفر به این کشور است و هیچ مانعی دربرابر این عناصر وجود ندارد.
دیر اشپیگل نوشت، موانع زیادی بر سر راه عناصری که قصد پیوستن به طالبان یا دیگر گروه های تندرو در پاکستان و افغانستان یا دیگر کشورهای همسایه را دارند وجود دارد؛ اما کسانی که داوطلب جنگ در سوریه هستند ، می توانند بدون ویزا به ترکیه و از آن جا به سوریه بروند.

پربیننده ترین خبرها