تشدید محاصره مراکز دولتی در لیبی

چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392 - 14:04

عضو کمیته نظامی شورای انتقالی سابق لیبی با اشاره به افزایش محاصره مراکز دولتی در این کشور از سوی انقلابیون به هدف منزوی کردن عناصر رژیم سرنگون شده قذافی، مدعی شد اجرایی شدن این مسأله شخصیتهای بسیاری را از صحنه سیاسی دور می‌کند.

" خالد السایح " روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه العالم گفت: افرادی که دستشان به خون مردم لیبی آغشته شده است و اموال مردم را دزدیده اند، باید مجازات شوند.
وی با اشاره به افزایش حملات به مقر کنگره ملی، مقر نخست وزیری و دیگر وزراتخانه ها از جمله وزارت خارجه و وزارت دادگستری، اظهار داشت: انقلابیون در به ثمر نشاندن انقلاب و تشکیل دولت و کنگره ملی عامل اصلی بودند؛ اما زمانی که دولت تشکیل شد فعالیت خود را بدون انقلابیون آغاز کرد، و آنها را از همه پست‌های دولتی و کنگره ملی دور کرد.
عضو کمیته نظامی شورای ملی انتقالی سابق با انتقاد از اقدامات انقلابیون در محاصره ساختمانهای دولتی تأکید کرد: انقلابیون خواستار تصویب قانون انزاوی سیاسی شدند که استقبال لازم از آن صورت نگرفت.
وی با این حال مدعی شد: قانون انزوای سیاسی در ظاهر حق اما در باطن باطل است زیرا مواد آن مبتنی بر اخراج همه افرادی است که همزمان با انقلاب یا پیش از ان در دوره سیاسی حضور داشته‌اند.
السایح قانون انزوای سیاسی را در تضاد با عدالت دانست و خاطرنشان کرد: همه کسانی که دستشان به خون مردم لیبی آلوده شده است و اموال مردم را چپاول کرده اند باید از عرصه سیاسی کنار گذاشته شوند اما اخراج همه همکاران دوره قذافی ظلم است.
وی افزود: پیش از هرچیزی باید نهادهای قضایی فعال شوند و به ماموریت خود در مجازات افرادی که دستشان به خون مردم آغشته است و کسانی که اموال مردم را دزیده اند، عمل کند.
شماری از افراد مسلح در روزهای اخیر با محاصره نهادهایی دولتی مثل وزارت خارجه، کشور و دادگستری و محاصره آن خواستار تصویب قانون انزوای سیاسی در کنگره ملی این کشور شده اند.

30 - 18:57

پربیننده ترین خبرها